Zálohy na energie si v roce 2022 změnilo téměř 200 tisíc klientů společnosti E.ON. Funkci odhadu spotřeby využilo od začátku roku více než 230 tisíc zákazníků firmy. Od ledna do listopadu roku 2022 zákazníci E.ON uskutečnili v rámci digitální obsluhy přes půl milionu obslužných transakcí, které jsou plně automatizované a nezatěžují zákaznickou podporu.
V rámci digitální obsluhy mohou klienti společnosti E.ON provést řadu úkonů počínaje změnou kontaktních údajů a konče změnou zálohy. Nejvíce v současné době vede funkce odhadu spotřeby, kterou od začátku roku využilo více než 230 tisíc zákazníků.
Jedná se o funkcionalitu, která na základě historie spotřeby spočítá klientům předpokládaný přeplatek nebo nedoplatek v jejich vyúčtování a navrhne i případnou změnu zálohy.
„Je tady vidět jednoznačný trend toho, že se naši zákazníci o energie zajímají mnohem víc než dříve, protože ruku v ruce s odhadem spotřeby šlo i využití funkce změna zálohy, kterou použilo od začátku roku bezmála 200 tisíc klientů,“ informoval Michal Hátle, vedoucí oddělení Digital společnosti E.ON Energie, které má digitální péči o zákazníky na starosti.
Oproti loňskému roku se jedná o zvýšení o 216 procent.
Další velmi využívané funkcionality jsou pak podle informací firmy samoodečet, změna způsobu plateb a změna kontaktních údajů.
Online obsluhu prostřednictvím webového portálu nebo mobilní aplikace už využívá víc než polovina klientů E.ONu.
Společnost upřesnila, že v letošním roce je už více než polovina všech jejích zákazníků uživateli digitálních nástrojů, což představuje meziroční nárůst o 30 % procent.
„Digitalizace je pro nás dlouhodobě jedno z klíčových témat. Už v období covidu a všech restrikcí s ním spojených se ukázalo, jak důležitá je digitální obsluha zákazníků. To se znovu potvrdilo v minulém roce po pádu Bohemia Energy,“ uvedl Tomáš Bělohoubek, člen představenstva E.ON Česká republika.
„Bez digitalizace řady procesů bychom se nemohli postarat a obsloužit bezmála 200 tisíc zákazníků v režimu DPI v tak krátké době. A trend vyřizování požadavků online se nezastavil, naopak stále roste,“ dodal.
V online prostředí si aktuálně mohou zákazníci E.ONu vyřídit prakticky všechny náležitosti, se kterými dříve museli vyhledat osobní obsluhu na linkách nebo v poradenských centrech. A statistiky potvrzují, že klientů nachází cestu do digitálního prostředí čím dál tím víc.
„Jen za měsíc říjen využilo naši samoobsluhu bezmála 30 % všech našich zákazníků. To je zdaleka nejvyšší hodnota v historii firmy a ve srovnání s loňským říjnem je to více než dvojnásobný nárůst. Listopad zvyšující se trend potvrdil,“ doplnil Michal Hátle.
Od ledna do listopadu letošního roku zákazníci E.ONu provedli přes půl milionu obslužných transakcí, které jsou plně automatizované a nezatěžují zákaznickou podporu. Oproti roku 2021 jde o 150% nárůst.
Pokud se jedná jen o přihlášení do zákaznického portálu Energie24 nebo mobilní aplikace, evidoval E.ON na 3,6 milionu unikátních denních přihlášení, což představuje meziroční nárůst o zhruba 140 %. (enn)