Tržby v maloobchodě v dubnu 2022 meziročně stouply o 6,2 procenta. Nejvíce se zvýšily tržby prodejnám s oděvy a obuví, a to o 121,3 procenta. Meziměsíčně byly maloobchodní tržby vyšší o 0,1 procenta.
Data zveřejnil Český statistický úřad (ČSÚ).
„Maloobchodní tržby se v dubnu meziročně zvýšily ve všech sortimentních skupinách prodejen. Výrazněji rostly tržby v prodejnách s nepotravinářským zbožím, které byly loni zavřené v důsledku pandemie koronaviru. Nejvíce se zvýšily tržby prodejnám s oděvy a obuví a s výrobky pro kulturu, sport a rekreaci, přesto tyto dva sortimenty ještě nedosáhly úrovně roku 2019,“ uvedla Jana Gotvaldová, vedoucí oddělení statistiky obchodu, dopravy a služeb.
„Tržby internetových obchodů v letošním roce meziročně klesaly. Důvodem bylo loňské omezení prodejů v kamenných obchodech, které přimělo zákazníky nakupovat více prostřednictvím internetu. Při srovnání se situací před pandemií, s rokem 2019, se však internetovým obchodům tržby výrazně zvýšily,“ dodala Marie Boušková, ředitelka odboru statistiky obchodu, dopravy, služeb, cestovního ruchu a životního prostředí.
Tržby ve specializovaných prodejnách s oděvy a obuví vzrostly o 121,3 procenta, s výrobky pro kulturu, sport a rekreaci o 17 procent, s výrobky pro domácnost o 16 procent, s počítačovým a komunikačním zařízením o 15,5 procenta s kosmetickými a toaletními výrobky o 14 procent a s farmaceutickým a zdravotnickým zbožím o 8,2 procenta.
Vyšší tržby rovněž vykázaly specializované prodejny potravin (o 9 procent), mírnější růst tržeb zaznamenaly nespecializované prodejny s převahou potravin (o 1,2 procenta).
Naopak internetovým a zásilkovým obchodům tržby klesly o 14,2 procenta.
Tržby za prodej a opravy motorových vozidel klesly meziročně o 6,3 procenta a meziměsíčně o 0,3 procenta. (pel)