Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚHOS) zakázal pražskému dopravnímu podniku podepsat smlouvu na stavbu nové podzemní dráhy z Pankráce do stanice Olbrachtova. Zákaz platí do doby, než úřad rozhodne o námitkách, jimiž soutěž o zakázku v hodnotě více než deseti miliard korun napadla stavební firma Eurovia.
O události informoval server Seznam Zprávy.
O námitkách k průběhu soutěže měl ÚHOS původně vydat rozhodnutí do 21. července. Ještě dříve ale vydal předběžné opatření o zákazu podpisu smlouvy, kterým si zajistil další čas.
„S ohledem na dosavadní průběh zadávacího řízení by bylo možné, že zadavatel (dopravní podnik) po uplynutí ‚blokační‘ lhůty uvedené v zákoně před vydáním rozhodnutí úřadu ve věci samé uzavře smlouvu na plnění předmětu veřejné zakázky, čímž by došlo ke zmaření účelu vedeného správního řízení,“ uvedla místopředsedkyně Úřadu Eva Kubišová.
Podle vedoucího odboru pražského dopravního podniku (DPP) Daniela Šabíka jde o běžný postup úřadu v případě, že se nedá předpokládat jeho rozhodnutí do šedesáti dnů od zahájení správního řízení.
„V této chvíli stále probíhá hodnocení a posuzování podaných nabídek účastníků veřejné zakázky na zhotovitele stavební části prvního úseku metra D Pankrác D – Olbrachtova. Rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže o předběžném opatření plně respektujeme,“ doplnil Šabík.
Společnosti Eurovia, která se ohradila proti průběhu soutěže, se například nelíbí, že zadávací dokumentace zvýhodňuje společnosti Metrostav (respektive její dceřinou firmu Subterra), Hochtief a Strabag.
Podle zdůvodnění společnosti se totiž podařilo firmám Metrostav a Hochtief změnit podmínky zadávací dokumentace s tím, že kdo chce soutěž vyhrát, musí mít ve svém týmu na osmi hlavních pozicích manažery, kteří umějí česky.
Šabík už dříve uvedl, že DPP nepovažuje tento požadavek za diskriminaci. Soupis námitek Eurovie je však mnohem delší, čítá 131 stran.
(anv)