Stavba rychlodráhy z Prahy do Drážďan se prodraží o desítky miliard. Místo původně plánovaných 138 miliard korun vyjde Česko na 198 miliard korun. Hotovo by mohlo být v roce 2035. Německo pak počítá s investicemi okolo 32 miliard korun.
Vyplynulo to ze studie proveditelnosti sdružení CEDOP-EGIS.
Protože Správa železnic se sdružením v minulých měsících rozvázala smlouvu a oznámila, že studii dokončí sama, nabralo zpracování projektu zpoždění.
Letos v září by studii měla posuzovat Centrální komise ministerstva dopravy.
Příprava na výstavbu by pak podle CEDOP měla trvat 6 let. Poté by měly být zahájeny samotné práce, které mají trvat 10 let.
Scénář ministerstva dopravy a Správy železnic počítá s dokončením všech čtyř etap do roku 2040.
Rychlostní trať má umožnit jízdu vlaků rychlostí až 350 kilometrů za hodinu. Jízdní doba z Prahy do Ústí nad Labem by se měla zkrátit zhruba o polovinu na 30 minut. Cesta do Drážďan by měla trvat hodinu. (pel)