Škodovce se v květnu nedařilo tak jako v loňském roce. Česká automobilka prodala o 6,6 procent voz.. Zákazníkům dodala celkem 104 900 automobilů. Ovlivnil to hlavně pokles celkového trhu v Číně.
V Číně prodala Škoda v květnu 21 100 vozů a zaznamenala tak pokles o 31,5 procenta oproti stejnému měsíci loňského roku. Skoro o pětinu byly slabší i prodeje v Indii.
V západní Evropě dodala Škoda v květnu zákazníkům 45 300 vozů a v porovnání se stejným měsícem minulého roku si polepšila o 2,5 procenta.
Ve střední Evropě bylo zákazníkům dodáno 20 tisíc vozů, tedy o 3,4 procenta více než ve stejném období minulého roku.
Na domácí český trh dodala 9 000 vozů, to znamená skoro o čtyři procenta více.
Nejprodávanějším modelem byla tradičně Octavia, následovaná Fabií. Daří se i modelům Karoq a Kodiaq, naopak o Rapid byl menší zájem.
„V uplynulém měsíci jsme společně s prvním vozem s plug-in-hybridním pohonem, modelem Superb iV, a modelem Citigo-e iV s čistě bateriovým pohonem vstoupili do éry elektromobility. Jedná se o významný milník v naší 124leté historii,” uvedl člen představenstva firmy Alain Favey.
Škoda Auto loni dodala celosvětově 1,25 milionu aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství.
(pel)