Automobilka Škoda Auto nezvládá pokrýt rostoucí poptávku. Kvůli nedostačující kapacitě lakovny v Mladé Boleslavi vozí Škoda svá auta do Německa.Týdně tak odjíždí do Osnabrücku až pět vlaků s dvaceti až třiceti vagóny naloženými karoseriemi.
V tamním závodě koncernu VW v Osnabrücku se lakuje i model Fabia. Karosérie se tak naloží v Mladé Boleslavi na vlaky, ty dojedou do 700 km vzdálené továrny a po nalakování se opět vrací k další montáži.
„Lakovna je nejužší místo výroby. Proto se staví nová, která by měla být v provozu od roku 2019,“ řekl podle Novinky.cz mluvčí automobilky Zdeněk Štěpánek.
Do stavby nové lakovny investuje Škoda Auto přes pět miliard korun.
„Bude to znamenat vznik dalších pracovních míst,“ dodal Štěpánek.
Práci by tady mělo najít dalších 650 nových zaměstnanců.
Kapacita lakovny stoupne po jejím dokončení naplánovaném na červen příštího roku o 600 karoserií denně. Podle dříve zveřejněné tiskové zprávy vzroste spolu se stávající lakovnou celková kapacita lakování ve výrobním závodě v Mladé Boleslavi na 2 700 karoserií denně.
(jaz)