Biskup sicilské diecéze zkazil tamním dětem Vánoce. V kostele během výkladu o významu vánočních svátků nejmenším vzal iluze, když jim řekl, že Babba Natale, který v Itálii nosí dárky, neexistuje. A Santu Clause v červeném kostýmu podle něj vymyslela Coca-Cola čistě z marketingových důvodů.
„Ne, Santa Claus neexistuje. Opravdu. A červené šaty, které nosí, vybrala Coca-Cola výhradně pro účely reklamy,“ řekl Antonio Stagliano, biskup diecéze Noto, když dětem vysvětloval křesťanský význam Vánoc.
Nejmenším prozradil, že italská verze Santy Clause, přezdívaná Babbo Natale, neexistuje.
A že jeho nejznámější podobu, tedy starý břichatý muž s bílým plnovousem, vymyslela americká společnost Coca-Cola, aby prodala více láhví limonády.
Výstup na závěr festivalu „Ephemeral Arts“, který přilákal studenty všech věkových kategorií z celé Sicílie a Itálie na připomínku příjezdu svatého Mikuláše na koni, vyvolal řadu reakcí na sociálních sítích.
Katolická církev už se rozzlobeným rodičům omluvila.
Jak informoval server iDnes.cz, malí posluchači byli zmatení a naštvaní. Ačkoliv někteří rodiče ocenili, že se děti dozvěděly i katolický význam nadcházejících prázdnin, jiní dvaašedesátiletého biskupa obvinili, že jejich potomkům po víc než roce komplikovaného života v pandemii sebral i to poslední kouzlo dětství.
Jak dále deník připomněl, Coca-Cola si už v 30. letech minulého století najala kreslíře Haddona Sundbloma, který měl za úkol vytvořit Santu pro reklamní účely. (pel)