Při příležitosti Giving Tueseday PENNY předává 439 letošním finalistům projektu HÝBEME SE HEZKY ČESKY finanční a materiální dary v hodnotě přes 7 milionů korun. Dvěma týmům s nejvyšším počtem hlasů navíc předali ceny fotbaloví internacionálové Vladimír Šmicer a Jan Koller.
Druhý ročník projektu HÝBEME SE HEZKY ČESKY odstartoval po úspěchu z minulého roku letos v dubnu. Přihlásilo se do něj stejně jako před rokem více než tisíc sportovních týmů a klubů z celé České republiky, které sdružují partneři projektu Česká obec sokolská a Asociace školních sportovních klubů.
„Projekt vznikl spontánně na počátku loňského roku, když jsme chtěli podpořit návrat dětí ke sportu. Ukázalo se, že právě pro ty nejmenší sportovní kluby, z nichž leckdy vzejdou i budoucí reprezentanti, je finanční podpora to, co jim dnes chybí. Proto jsme pro druhý ročník ceny ještě navýšili. Naším cílem je podporovat zdravý pohyb v rodinách a přispívat tak, ke zdraví lidí,“ řčekl Jens Krieger, generální ředitel PENNY.
„Těší nás, že i druhý ročník našeho projektu měl takový úspěch, a celkem během dvou let rozdáváme téměř 900 týmům přes 11 miliónů korun. To jsou desítky tisíc dětí po celé zemi, které jsme takto mohli podpořit, a jsme za to rádi,“ dodal Krieger.
Hlasující veřejnost na internetových stránkách projektu www.hybemesehezkycesky.cz na jaře pomohla do finálního kola celkem 439 finalistům.
V letošním roce pak mohli svůj tým podpořit hlasující i svým pohybem. Celkem tak nachodili nebo naběhali ve prospěch svých favoritů téměř 1 milion kilometrů.
Týmům ve 37 mikroregionech tím navýšili výhru o dalších 10 tisíc korun pro každého finalistu.
Podzimní kolo hlasování přímo na prodejnách, do něhož se zapojilo 20 procent zákazníků, pak určilo výši podpory pro konkrétní týmy.
Mezi ně PENNY rozděluje v rámci přímé finanční podpory 4 835 000 korun. Všichni finalisté současně obdrželi poukázky na nákup produktů z PENNY pro své sportovce. Celkem tak celková výše podpory přesáhla 7 miliónů korun.
Děti dvou týmů s absolutně nejvyšším počtem hlasů dostaly navíc jako odměnu trénink s fotbalovými internacionály Vladimírem Šmicerem a Jan Kollerem. Ambasador projektu Vladimír Šmicer navštívil nejúspěšnější tým ČOS – T.J. Sokol Litoměřice.
„Bylo to pro mě něco nového. Děti se věnují všestrannosti, takže jsem musel vzpomínat na své sportovní začátky, protože fotbalový trénink je více specifický. Bylo úžasné pozorovat to nadšení a radost dětí z pohybu, a doufám, že si to užili stejně jako já. Vždyť mezi námi byl v některých případech rozdíl více než 40 let,“ popsal se smíchem trénink Vladimír Šmicer, který příští rok oslaví 50. narozeniny.
Finanční podporu od PENNY pak klub využije na nákup nového vybavení.
„Potřebujeme potáhnout novou kladinu, což bude nemalá částka, a koupíme také nový odrazový můstek. Pro nás je každá taková finanční podpora důležitá a jsme rádi, že můžeme díky ní vylepšit právě vybavení,“ popsala Mirka Hájková z T.J. Sokol Litoměřice.
Nejúspěšnější střelec české fotbalové reprezentace v historii Jan Koller pak navštívil tým s nejvíce hlasy ze všech týmů přihlášených v rámci AŠSK – SVČ Žlutá ponorka Turnov.
„Florbal je mým oblíbeným sportem, proto než abych vymýšlel specializovaný trénink, jsem si raději s dětmi zahrál a užil si tréninkový zápas. Samozřejmě, trénovali jsme i nájezdy a trochu se hecovali. To už ke sportu patří… Užili jsme si to a doufám, že to i pro děti byl zážitek. Sám pocházím z malé vsi a řada lidí dnes, i díky letos uvedenému dokumentu, zná můj pří
běh. Jsem rád, že i po konci kariéry mohu, doufám, děti inspirovat, aby to nevzdávaly a šly si za svým snem,“ řekl po setkání s dětmi Jan Koller.
„Pomůže nám to, protože můžeme nakoupit vybavení pro děti, které si chtějí florbal vyzkoušet, a až pak se rozhodnout pro tento sport. Díky tomu mohou přijít s dětmi i rodiče, kteří nemají prostředky na to kupovat dětem vybavení, když ještě nevědí, zda dítě bude právě tento sport chtít dělat. My jim díky této podpoře budeme moci na první tréninky vybavení zapůjčit,“ dodal trenér SVČ Žlutá ponorka Turnov Jan Kovář.
Předání cen je zakončením druhého ročníku úspěšného projektu HÝBEME SE HEZKY ČESKY, který byl velmi kladně hodnocen laickou i odbornou veřejností. Mimo jiné získal druhé místo v rámci udílení cen IMC Czech Awards za rok 2021 v kategorii Charitativní a neziskový marketing, CSR kampaně. (pel)