Škodě Auto v loňském roce výrazně klesl provozní zisk, který se meziročně propadl o 42 procent na 628 milionů eur (14,9 miliardy Kč). Za poklesem stojí válka na Ukrajině.
Ve výsledkové zprávě to uvedl koncern Volkswagen, mateřská společnost Škody Auto. I když mladoboleslavská automobilka loni zaznamenala růst tržeb, a to o 18,5 procenta na 21 miliard eur (499 miliard Kč), další finanční výsledky již optimistické nejsou.
Škoda Auto nedávno oznámila, že loni dodala zákazníkům celosvětově 731 300 vozů, což bylo meziročně o 16,7 procenta méně. Stál za tím přetrvávající nedostatek polovodičů, válka na Ukrajině, potíže v dodavatelském řetězci, zvyšující se ceny energií a surovin a nejistota na globálních trzích.
Nyní Volkswagen oznámil, že Škoda Auto loni zaznamenala i výrazně nižší provozní zisk, za kterým stál rusko-ukrajinský konflikt. Oproti roku 2021 se propadl z 1,1 miliardy eur (26,1 miliardy Kč) na 628 milionů eur (14,9 miliardy Kč).
Kvůli válce na Ukrajině rozhodlo představenstvo Volkswagenu ihned v únoru 2022 o zastavení výroby v Rusku i vývozu do Ruska na dobu neurčitou. Toto rozhodnutí se týkalo obou ruských závodů, v Nižním Novgorodu i Kaluze.
Rusko bylo v roce 2021 pro Škodu Auto druhým největším trhem. Automobilka tam celkem pak prodala přes 90 tisíc vozů.
Škoda Auto kromě České republiky vyrábí v Číně, na Slovensku a v Indii. Většinou prostřednictvím koncernových partnerství. Dále na Ukrajině a v Kazachstánu, kde spolupracuje s lokálními partnery.
Působí na více než 100 trzích. V loňském roce oznámila vstup na vietnamský trh. Škoda celosvětově zaměstnává 45 tisíc lidí. Aktuálně nabízí zákazníkům více než deset modelových řad: Fabia, Rapid, Scala, Octavia, Superb, Kamiq, Karoq, Kodiaq, Enyaq iV, Enyaq Coupé iV, Slavia a Kushaq. (at)