PENNY je obchodní řetězec s nejvyšším počtem více než 400 prodejen s potravinami v České republice. Jeho cílem je nabízet zákazníkům vysokou kvalitu produktů za nejvýhodnější ceny. I proto má propracovaný systém kontroly kvality, a to včetně procesů její kontroly. Ta probíhá v celém dodavatelském řetězci, od samotných dodavatelů přes centrální distribuci až po samotné prodejny.
Kvalita nabízeného zboží je kontrolována nejen v celém dodavatelském řetězci, ale už při samotném výběru jednotlivých dodavatelů a je i nadále průběžně porovnávána s produkty na trhu.
V rámci propracovaného systému hodnocení samotnými zaměstnanci jsou porovnávány anonymní vzorky mezi sebou.
„Společně s kolegy z oddělení nákupu i dalších oddělení každý týden testujeme desítky produktů. Máme připravené vzorky různých druhů produktů, a to nejen z našich obchodů, ale i těch, které prodává konkurence. Všechny vzorky anonymizujeme, a pak hodnotíme jejich vzhled, vůni, chuť i kvalitu tak, jak je hodnotí samotní zákazníci. Na základě těchto testů poté víme, jak si stojí námi nabízené produkty, a co případně můžeme zlepšit. Do testování produktů privátních značek zapojujeme prostřednictvím mobilní aplikace pravidelně i naše zaměstnance,“ popsal Petr Baudyš, vedoucí oddělní kvality PENNY.
Mezi nejvíce kontrolované zboží v celém řetězci patří ovoce a zelenina.
„Ovoce a zelenina jsou velmi choulostivé a jejich kvalita velmi často rozhoduje o dojmech z celého nákupu, proto se na jejich kontrolu zaměřujeme obzvláště pečlivě. Již při příjmu zboží na náš centrální sklad kontrolujeme každou dodávku od všech dodavatelů. Denně tak rukama našich inspektorů kvality projdou desítky tun zboží,“ uvedl Baudyš.
Z každé dodávky je podle přesně stanovených postupů stanoven počet beden i jednotlivých kusů ovoce a zeleniny, které kontroloři pro kontrolu vyberou.
„Kontroluje se nejen zralost a stav jednotlivých kusů, ale i rozměry, dále například cukernatost a řada dalších parametrů. Pokud dodávka nesplňuje naše přísné limity, pak ji kompletně celou vracíme dodavateli a k zákazníkům se nedostane,“ řekl Baudyš.
Dopravou potravin na jednotlivé prodejny péče o kvalitu ovoce a zeleniny nekončí. Na prodejnách PENNY probíhá kontrola kvality každé dvě hodiny. Zaměstnanci při ní vytřídí kusy, které například nesplňují estetickou kvalitu nebo je potřeba je zkonzumovat, v co nejkratší době.
Tyto kousky ovoce a zeleniny druhé jakosti si mohu zákazníci zakoupit na více než 50 prodejnách v bedýnkách po 2 kilogramech za 19,90 Kč, nebo putují do takřka 30 zoologických zahrad po celé republice jako krmivo pro zvířata.
V PENNY nakupuje každý den více než 400 tisíc zákazníků ve více než 400 prodejnách po celé České republice. V rámci své filozofie nabízí řetězec zákazníkům tu nejvyšší kvalitu za nejvýhodnější cenu.
„Ten nejlepší možný poměr ceny a kvality je základním stavebním kamenem diskontu. Do kvality proto dlouhodobě investujeme a ani za současné situace, kdy začínají být zákazníci na cenu ještě citlivější než v minulosti, neděláme kompromisy z hlediska kvality,“ dodal Baudyš, který byl Českou společností pro jakost vyhlášen „Manažerem kvality roku v České republice“ za rok 2021.
O vynikající úrovni kvality výrobků PENNY pak svědčí vítězství jeho produktů v nejrůznějších nezávislých spotřebitelských testech. V rámci hodnocení nezávislého sdružení dTEST například v poslední době zvítězily jogurty BONI nebo droždí Karlova koruna, špekáčky Řezníkův talíř zase získaly Zlatou i Stříbrnou pečeť Potravinového inspektora BLESKu.
Dlouhodobě jsou produkty PENNY výborně hodnoceny odborníky i samotnými zákazníky, když se desítky produktů mohou pochlubit oceněním například Chuťovka roku. (pel)