O2 TV přichází s novou platformou, která mění nejen vzhled, ale především možnosti využití pro ještě větší počet uživatelů. Největší technologická změna od vzniku O2 TV začne v listopadu. Moderní, a především robustnější řešení zajistí zákazníkům zcela nový zážitek ze sledování oblíbeného obsahu.
Kvalitnější třídění obsahu, větší stabilita a kapacita, rychlejší přepínání i pohyb v EPG, vylepšená multidimenze a neomezený prostor pro nahrávky. To jsou jen jedny z mnoha benefitů, které nová platforma zákazníkům přináší.
„Současná platforma se dostala na hranici svých technických možností, a proto jsme již před časem začali vyvíjet řešení, které by rostoucí zájem o naše služby plně zajistilo. Řešení na cloudové infrastruktuře od dodavatele CETIN navíc zajistí i kontinuální vývoj pro budoucnost, a to nejen pro O2, ale celou skupinu PPF Telecom Group,“ uvedla ředitelka digitálních služeb a O2 TV Dana Tomášková.
Přípravy na přechod na novou O2 TV začaly již v roce 2019. Týkat se bude postupně více než 650 000 služeb.
„Máme za sebou již několik zásadních kroků, které samotnou migraci pro zákazníky zjednoduší. Vyměnili jsme zastaralé set-top boxy, sjednotili jsme rozhraní všech stávajících set-top boxů na AndroidTV a v srpnu jsme začali nabízet i nejmodernější O2 TV Box. Díky tomu by měl být i přechod stávajících zákazníků na novou platformu plynulejší,“ doplnila Tomášková.
Moderně vyladěná O2 TV bude pro nové zákazníky dostupná od 2. listopadu. Výjimkou budou jen předplacené tarify, které budou na verzi 2.0 připravené začátkem roku a také aplikace pro Smart TV Samsung a LG, ty budou dostupné postupně v následujících týdnech. Aktuálně totiž probíhají schvalovací procesy v aplikačních „storech“ na straně výrobců daných značek.
Pokud si majitelé těchto televizorů pořídí O2 TV po 2. listopadu, budou moci používat aplikace stávající O2 TV, jakmile budou pro komerční účely schváleny nové aplikace O2 TV 2.0, budou k jejich jednoduché instalaci vyzváni přímo v prostředí svého chytrého televizoru.
Postupný přechod stávajících zákazníků do nového prostředí začne ještě před koncem roku.
„Chceme zákazníka převést vždy se všemi jeho zařízeními najednou, proto bude termín pevně dán námi. Přechod na novou O2 TV 2.0 pak bude probíhat na pozadí. Naší hlavní snahou je, aby to bylo pro diváky ve znamení jednoduchosti. To znamená, že je nechceme zatěžovat žádnými nadbytečnými nebo složitými kroky. Jakmile budou všechna zařízení zákazníka po technické stránce připravená, budeme ho o konkrétním termínu informovat,“ popisuje Josef Dočkal, ředitel pro produkt a inovace O2 TV.
Doplnil, že právě díky tomuto postupu dokáže operátor zajistit konzistentní zákaznickou zkušenost například u rozkoukaného obsahu nebo nahrávek.
Webová aplikace se aktualizuje zcela sama. Po přihlášení bude zákazník sledovat obsah již v novém prostředí.
„Set top boxy se aktualizují na pozadí samy v noci, stačí aby byly jen ve stand-by režimu, tedy svítila alespoň červená kontrolka. V takovém případě se navíc přenese i celé přihlášení a pro zákazníka to bude velmi přirozený přechod do modernějšího a lepšího prostředí. Aplikace pro Smart TV, iOS nebo Android je pak potřeba nově stáhnout a nainstalovat z příslušného aplikačního storu. Na to bude mít zákazník 2 týdny od chvíle, kdy ho upozorníme, že jsou pro něj již všechny aplikace O2 TV 2.0 plně připraveny,“ vysvětlil Dočkal.
Vše potřebné o nové platformě se zákazníci dozví na webu.
„Jakmile budou na řadě migrace stávajících služeb, informujeme o tom zákazníky prostřednictvím aplikace Moje O2, rovněž přímo z O2 TV platformy a dalšími doprovodnými kanály. V té době rovněž aktualizujeme web o informace potřebné k přechodu na novou O2 TV,“ řekla Tomášková.
Celý proces přechodu na novou platformu zabere několik měsíců.
„Tím ale naše práce nekončí. Díky možnostem, které platforma přináší, budeme moci i v budoucnu rozšiřovat nové funkce, podporu dalších zařízení nebo připojování nových dodavatelů SVOD knihoven a dalšího obsahu,“ doplnil Dočkal. (pel)