Nadnárodní skupina Allegro dokončila akvizici tuzemské MALL Group a WE|DO. (Ilustrační foto)

Společnost Allegro, nejpopulárnější nákupní platforma v Polsku a jeden z deseti největších internetových obchodů na světě, dokončila převzetí společností MALL Group a WE|DO. Spojení toho nejlepšího ze všech firem podpoří pokračující mezinárodní expanzi rozšířené skupiny a umožní obchodníkům z celého regionu i mimo něj těžit z toho, že mohou díky jedinému zalistování své výrobky prodávat napříč zeměmi.

Zároveň poskytne desítkám milionů spotřebitelů v EU pohodlný přístup k širšímu sortimentu, výhodným cenám a kvalitnímu doručování zboží napříč zeměmi.

„Skupina se každým dnem hlouběji integruje do evropského prostředí. Před nedávnem se Allegro otevřelo kupujícím a prodávajícím z celé EU a dnes už společně s MALL Group a WE|DO dokončujeme krok, který upevní pozici celé skupiny jako tržiště první volby spotřebitelů v celé střední a východní Evropě i mimo ni,“ uvedl generální ředitel společnosti Allegro Francois Nuyts.

„Lokální obchodníci se mohou stát mezinárodními a zákazníci budou těžit z té nejširší možné nabídky zboží. Žádný online hráč dnes nenabízí takto trvale konkurenceschopné ceny a tak velký výběr pro nakupující v celém regionu a my společně chceme tuto mezeru zaplnit.“

„Naším cílem je stát se jedničkou v online nakupování ve všech zemích, kde skupina působí, a to i díky pokročilým nástrojům pro obchodníky, které nám umožňují nabídnout nejširší nabídku za nejvýhodnější ceny. Něčeho takového se dosahuje nejlépe se zapojením místních partnerů z řad malých a středních podniků. Úspěch tržiště Allegro, který šel vždy ruku v ruce s úspěchem polských podnikatelů, bude skupina replikovat všude, kde bude působit.“

Spojení rozšíří působnost společné platformy napříč Polskem, Českou republikou, Slovenskem, Maďarskem, Slovinskem a Chorvatskem a téměř zdvojnásobí její potenciální tržní zásah v zemích s velmi atraktivními základními podmínkami pro elektronické obchodování a vysokým růstovým potenciálem.

Pod jednu střechu přináší řadu zavedených regionálních značek – včetně MALL, WE|DO, mimovrste, czc.cz a samozřejmě Allegro, Ceneo, eBilet a One – a zároveň spojuje zkušený mezinárodní tým více jak 7 150 expertů s odbornými znalostmi v oblasti inovací v e-commerce.

Allegro posílí partnerský prodej, tedy 3P byznys, skupiny MALL Group a akceleruje tak celkový růst, zatímco obchodníci na společné platformě budou moci postupně využívat věrnostní program Smart! a také řadu věrnostních výhod, jako je doručení zdarma, možnost odložené platby Allegro Pay nebo přístup do B2B platformy.

Obchodníci zároveň získají přístup k bezproblémovému prodeji, inovativním řešením nebo marketingovým nástrojům, přičemž všechny strany budou díky bezkonkurenčnímu logistickému řešení, které skupina poskytuje, těžit také z možnosti využít nejkvalitnější možné doručení.

„Od počátku našich diskuzí jasně vidím, jak moc se k sobě naše skupiny hodí a jak skvěle se Allegro a MALL Group doplňují,“ zdůraznil generální ředitel MALL Group Jan Hanuš.

„Zatímco Allegro je šampion v oboru marketplace, my máme dlouhodobě dobré a silné vztahy s dodavateli, nabízíme přístup k rozsáhlé infrastruktuře a last-mile řešením v zemích, kde působíme. Společně tvoříme šampiona v oblasti e-commerce a především sdílíme to hlavní – inovativní přístup k e-commerce, v rámci kterého je na prvním místě vždy zákazník. Společně chceme stavět na tom nejlepších z našich světů a rozšířit náš jedinečný model tak, abychom byli pro zákazníky z východní a střední Evropy stále nákupní destinací číslo jedna.“

„Nedílnou součástí mezinárodní obchodní platformy je i zajištění logistiky,“ dodal generální ředitel WE|DO Daniel Mareš..

„WE|DO se tímto partnerstvím otevírá prostor pro další rozvoj, získáváme mj. přístup k finančním, servisním i logistickým zdrojům. Naším hlavním cílem pro letošní rok je neustálé zlepšování zákaznické zkušenosti a společně s naším akcionářem budeme klást důraz na špičkové doručovací služby v rámci logistiky poslední míle. Věřím, že se otevírá nová kapitola plná příležitostí nejen pro naše klienty, ale i pro naše zaměstnance i více než 300 kurýrů,“ upřesnil Mareš.

WE|DO momentálně nabízí doručení do 1200 výdejních míst a více než stovky výdejních boxů.

Platformy a společnosti se budou sjednocovat postupně, zatímco implementace strategických řešení pro klienty v rámci skupiny bude zahájena okamžitě. Fúze díky využívání funkcí a předností jednotlivých spojovaných společností celkově rozšíří zdroje příjmů, přičemž hlavní ambicí bude stát se preferovanou destinací pro online nakupování v celé oblasti, kde skupina působí.

Skupina Allegro zaplatila celkem 881 milionů eur za nákup 100 % podílu společností Mall Group a WE|DO. Tato částka se skládala z následujících transakcí:

  • Skupina Mall Group byla získána za 867 milionů eur, přičemž 53 % částky bylo financováno z hotovosti a nového dluhu v celkové výši 459,5 milionu eur a zbývajících 47 %, tj. 407,5 milionu eur, bylo uhrazeno vydáním 33,6 milionu akcií společnosti Allegro.eu v přibližně 12,11 EUR za akcii.
  • Společnost Allegro.pl koupila společnost WE|DO za 14 milionů eur zaplacených v hotovosti.
  • Tato cena stále podléhá dříve oznámené úpravě ceny ve výši 50 milionů eur na základě konkrétních krátkodobých cílů pro finanční rok skupiny Mall končící 31. března, její uplatnění je však nepravděpodobné.

  • Spojení společností Allegro, MALL Group a WE|DO posílí pozici Allegra jakožto přední e-commerce platformy pro zákazníky i obchodníky ve střední a východní Evropě a zároveň podpoří jeho mezinárodní expanzi.
  • Tento krok přinese lepší zážitek z nakupování, výhodné ceny a nejširší nabídku zboží až 70 milionům potenciálních zákazníků v regionu.
  • Pod jednou střechou jsou nyní soustředěny zavedené značky z celé střední a východní Evropy, a to v čele se zkušeným týmem expertů z různých zemí, kteří se soustředí na rozšíření unikátní mezinárodní nabídky i maximální pohodlí při nakupování.
  • 135 tisíc obchodníků střední a východní Evropy může využívat výhod systému „zalistuj jednou, prodávej všude” a získat tak širší přístup na adresovatelný maloobchodní trh (TAM) v hodnotě 240 miliard eur.
  • Jedná se o významný krok v plánu mezinárodní expanze společnosti Allegro.
  • Spojení umožní skupině urychlit růst v celé Evropě poté, co již umožnila mezinárodním obchodníkům a kupujícím využívat výhod přístupu na své tržiště allegro.com v celé EU.

Skupina Allegro je e-commerce platforma pro evropské spotřebitele, která ve velké škále dosahuje silného růstu tržeb, ziskovosti i cash-flow. Skupina se sídlem v Lucembursku je kótovaná na Varšavské burze cenných papírů (WSE) a provozuje přední online tržiště ve střední a východní Evropě.

Její web Allegro.pl patří mezi deset největších webových stránek elektronického obchodování na světě a zároveň se dle měsíční návštěvnosti řadí mezi 100 nejnavštěvovanějších webových stránek na světě. Obchodníci využívající platformu prodávají v různých kategoriích, jako je elektronika, dům a zahrada, sport a volný čas, dětské zboží, automotive, móda a obuv, zdraví a krása, knihy, média, sběratelské předměty či umění. Platformy skupiny obchodníkům usnadňují prodej převážně nových produktů, zejména prostřednictvím modelu business-to-customer, a poskytují tak evropským spotřebitelům snadný přístup k milionům nabídek za ty nejvýhodnější ceny. (sfr)