Maloobchodní tržby bez prodejů aut v Česku v dubnu vzrostly meziročně o 6,9 procenta. Významný vliv na růst tržeb však měly Velikonoce, které letos připadly na duben, zatímco loni byly už v březnu.
Letos v březnu se tržby zvýšily o 4,8 procenta.
V dubnu se, stejně jako v předchozích měsících, nejvíce zvýšily tržby internetových obchodů a zásilkových služeb. Více se nakupovaly potraviny, počítače a telefony.
Data zveřejnil Český statistický úřad.
Meziměsíčně se dubnové tržby maloobchodníků očištěné o sezonní vlivy zvýšily o 0,2 procenta.
Vliv velikonočních nákupů se projevil zejména v prodeji potravin, kde se tržby zvýšily o desetinu.
„Vyšší tržby však zaznamenala většina sortimentů. Výjimkou byly specializované prodejny oděvů a obuvi, kde se tržby meziročně snížily zejména vlivem vysoké srovnávací základny z minulého roku,“ vysvětlila ředitelka odboru statistiky služeb ČSÚ Marie Boušková.
Nejvyšší růst, o 20 procent, zaznamenal prodej internetových obchodů a zásilkových služeb.
U obchodníků s nepotravinářským zbožím nejvýrazněji rostly tržby za počítačová a komunikační zařízení, a to o 15,4 procenta.
Za výrobky pro domácnost lidé v dubnu utratili meziročně o 4,7 procenta více. Tržby za farmaceutické, zdravotnické a kosmetické zboží vzrostly o čtyři procenta.
Dvouprocentní nárůst tržeb statistici zaznamenali u výrobků pro kulturu, sport a rekreaci. Tržby prodejen s oděvy a obuví naopak klesly o 1,9 procenta.
Za prodej a opravy motorových vozidel tržby proti loňskému dubnu o 0,7 procenta.
Naopak, za opravy vozidel zaplatili lidé o 6,2 procenta méně. (sfr)