Lidé v Česku začali více provětrávat peněženky. Tržby maloobchodu v květnu 2021 meziročně stouply o 5,8 procenta, bez očištění o 8,1 procenta. Proti dubnu pak utržili obchodníci o 7,3 procenta více.
Data zveřejnil Český statistický úřad (ČSÚ).
Vývoj tržeb v maloobchodě ovlivnilo rozvolnění opatření proti šíření koronaviru, díky kterému mohly všechny obchody po několika měsících nuceného vládního uzavření znovu otevřít.
Tržby se zvýšily zejména ve specializovaných prodejnách s nepotravinářským zbožím, především za prodej oděvů a obuvi (o 41,1 procenta), počítačového a komunikačního zařízení (o 16,6 procenta) a kosmetických a toaletních výrobků (o 14 procent).
Naopak nižší tržby než loni o 2,6 procenta zaznamenaly specializované prodejny s výrobky pro kulturu, sport a rekreaci.
„Jediný nepotravinářský sortiment, který zaznamenal pokles tržeb, bylo sportovní, kulturní a rekreační zboží. V loňském roce výrazně rostly tržby za sportovní a rekreační potřeby, což se letos v tak velké míře neopakovalo. I když se zákazníci vrátili do kamenných prodejen, internetový prodej si udržel rostoucí trend,“ uvedla ředitelka odboru statistiky služeb ČSÚ Marie Boušková.
Doplnila, že třetí měsíc za sebou vykazovaly vysoké meziroční růsty i prodeje aut. (pel)