Tunel Blanka v Praze nadále plodí problémy. Městská část Praha 6 kvůli dopravním zácpám prosadila záměr uzavřít výjezd z tunelu Blanka na Prašném mostě. Má jít zatím o dočasné řešení, které by mělo zabránit kolabující dopravě v okolí Vítězného náměstí v Praze 6.
K uzavření jednoho výjezdu na prašném mostě dojde do dvou týdnů. Má jít pouze o dočasné řešení do doby, než se opětovně v prosinci otevře rekonstruovaná Korunovační ulice. Právě rekonstrukce této ulice je označována za příčinu problémů s kolabující dopravou v okolí dejvického Vítězného náměstí.
Magistrát původně návrh na uzavření jednoho výjezdu z tunelu Blanka odmítal.
Nyní však tuto možnost oficiálně připustilo s tím, že chce tímto krokem vyjít městské části vstříc.
výjezdu Nejvyšší politické vedení Prahy tento krok zprvu radikálně odmítalo. Nyní připouští, že se jeden z výjezdů Blanky skutečně může uzavřít. Radní pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD) naznačil, že by jeden výjezd z Blanky mohl být uzavírán v ranních a odpoledních špičkách.
Za systémovější řešení kolapsu dopravy kolem Vítězného náměstí je však označován chystaný silniční obchvat. Ten je však teprve ve fázi přípravy projektu.
Blanka je v provozu 1 rok
Pražský tunel Blanka byl otevřen pro automobilisty v září 2015.
Primátorka Prahy Adriana Krnáčová (ANO) se při slavnostním otevření dokonce omluvila Pražanům za zpoždění a nepříjemnosti, které museli při stavbě tunelu snášet.
Náklady na vybudování tunelu Blanka dosáhly 38 miliard korun. S napojením na Strahovský tunel však stavba vyšla na 43 miliard Kč. To je o zhruba 10 miliard korun více, než se plánovalo.
Tunel Blanka měl být podle plánu zprovozněn již v roce 2011. Proti plánu se tak otevření zpozdilo o 4 roky.
Samotná výstavba tunelu začala v době primátorského působení Pavla Béma (ODS) a trvala 8 let.
Tunelový komplex Blanka měří celkem 5,5 kilometru a je tak nejdelším městským tunelem v Evropě. Blanka je součástí severozápadního úseku pražského městského okruhu, jehož celková délka je necelých 6,4 kilometru. (sfr)