Kopřivnická společnost Tatra Trucks, třetí nejstarší automobilka na světě, zvyšuje výrobu a naráží na problém s nedostatkem pracovní síly. Proto se rozhodla spustit náborovou kampaň pod titulem „Tatra hledá 500 zaměstnanců“. Zhruba polovinu mají tvořit kvalifikovaní obráběči kovů, automechanici, lakýrníci, elektromechanici, konstruktéři a programátoři. Druhou polovinu by měli tvořit nekvalifikovaní zaměstnanci na pozice ve výrobě i logistice, které si Tatra vychová. K velké náborové kampani se přidávají také další společnosti z areálu Tatry: Tawesco, Tatra metalurgie a Tatra Defence Vehicle.
Tatra Trucks je v situaci, kdy jí výrazně roste objem zakázek, a zároveň řada klíčových zaměstnanců dosahuje důchodového věku. Kromě toho se musí vyrovnat se situací, kdy je provoz vozidel stále závislejší na složité elektronice.
„Hledáme elektrotechniky, elektromechaniky, elektro-konstruktéry i programátory, což jsou na českém pracovním trhu velmi vzácné profese,“ upozornila Natálie Linhartová, HR ředitelka Tatry.
Tatra věří, že dokáže zaměstnance získat nejen díky mzdě a benefitům, ale i díky atraktivní práci, kterou nabízí, a silné značce. Proto bude jedním ze sloganů náborové kampaně k získání 500 zaměstnanců otázka: Hledáš něco víc než jen práci?
V rámci kampaně chce Tatra komunikovat i své klíčové hodnoty:
· Vlastenectví a patriotismus;
· Máme vlastní výrobek;
· Hledáme lidi, ne roboty;
· Tam, kde ostatní končí, Tatra pokračuje dál;
· Podporujeme tradici a historii.
„Tatra je unikátní v tom, že není subdodavatel ani montovna. Vyrábíme finální výrobek s vysokou přidanou hodnotou. Naši zaměstnanci nestojí u pásu, kde dělají stále stejnou činnost. Mají pestrou práci a naučí se více profesí. Pro někoho je atraktivní i možnost práce v zahraničí, protože pomáháme našim zákazníkům po celém světě. Naše činnost není orientována jen na zisk: Mimo jiné podporujeme muzea a renovujeme historická vozidla,“ shrnul výhody práce pro Tatru Natálie Linhartová.
Vzhledem k situaci na trhu se ke kampani Tatry Trucks připojily i další firmy, které působí v areálu kopřivnické automobilky.
Tatra Defence Vehicle očekává více zakázek vzhledem ke konfliktu na Ukrajině a zvýšené potřebě posílit obranyschopnost nejen České republiky. Společnost Tawesco z Promet Group již realizuje navýšené poptávky stávajících i zcela nových strategických zákazníků, mimo jiné také samotné Tatry.
Podobná je situace ve firmě Tatra Metalurgie, dceřiné společnosti Tatry Trucks. Kromě nárůstu produkce tamní kovárny a slévárny dochází ve firmě k realizaci ekologizace slévárny, což je rozsáhlý projekt za několik set milionů korun.
Jeho součástí bude kromě odprášení provozu také pořízení nových tavících pecí a nové formovací linky. Pro všechny zmíněné společnosti platí pravidlo, že polovina nových zaměstnanců bude kvalifikovaná, zbylé si firmy samy zaučí.
„V souvislosti s rozsáhlou náborovou kampaní jsme se rozhodli jít cestou synergie. Navzájem si vypomůžeme. Budeme koordinovat své aktivity tak, abychom si nepřetahovali lidi a naopak si budeme mezi sebou aktivně doporučovat zájemce, které neumíme v konkrétní firmě využít sami. Sehnat dnes v našem kraji 500 nových zaměstnanců je náročný úkol. Věřím ale, že jej společně zvládneme,“ doplnila Linhartová.
Náborová kampaň „Tatra hledá 500 zaměstnanců“ začala 23. 5. 2022. Bližší informace mohou zájemci o práci v Tatře získat na adrese zamestnani@tatra.cz a na nových personálních stránkách společnosti https://www.chcidotatry.cz/.
O Tatra Trucks a.s.
Akciová společnost Tatra Trucks převzala v roce 2013 světoznámou značku a kopřivnickou automobilku, která po změně vlastnické struktury prošla úspěšnou restrukturalizací. Kromě standardizovaných modelových řad vyrábí i speciální nákladní vozidla na míru požadavkům zákazníka.
Velmi důležité jsou domácí trhy v Česku a na Slovensku, velká část produkce automobilky je určena na export do desítek zemí světa. Automobilka Tatra Trucks a.s. zaměstnává více než 1200 lidí a dalších více než 600 pracuje v dceřiném podniku Tatra Metalurgie a.s. zaměřeném zejména na slévárenství a kovárenství.