Internetový obchod Amazon zahájil nově prodej také v češtině.

Největší světový e-shop Amazon vstoupil na tuzemský trh a spustil českou verzi svého obchodu, konkrétně jeho německé varianty Amazon.de. Z více než 100 milionů produktů budou mít české popisky řádově miliony položek a postupně se bude nabídka rozšiřovat. Novinkou je i telefonický nebo e-mailový zákaznický servis nebo objednávka v českém jazyce.

„Máme silnou základnu českých zákazníků,“ uvádí Marzena Wieckowská, PR manažerka Amazonu pro střední a jihovýchodní Evropu.

Konkrétnější čísla o jejich počtu ale neuvedla.

„V České republice rosteme. Nyní zaměstnáváme pět tisíc lidí a před Vánocemi se chytáme přijmout 2500 brigádníků,“ dodala.

Kromě toho využívá Amazon jako prodejní kanál 3000 českých obchodníků.

Do češtiny jsou sice přeloženy miliony názvů produktů (přesné číslo firma neuvedla), stále je to ale jen zlomek produktů dostupných v němčině. Těch nabízí Amazon.de víc jak sto milionů.

Zda bude v českém jazyce dostupná celá nabídka e-shopu alespoň později, není jisté.

„Polský překlad webu jsme spustili před rokem a stále se nám nepovedlo přeložit všechny názvy zboží do polštiny,“ uvedla Wieckowská.

Při placení mají zákazníci k dispozici převodník měny – mohou se tak podívat, na kolik by je nákup přišel v korunách. Kvůli použitému kurzu je ale výhodnější platit v eurech.

Čeština je po němčině, angličtině, nizozemštině, polštině a turečtině šestým jazykem, v němž mohou zákazníci na tomto webu nakupovat.

(pel)