Alza navyšuje počet dopravců využívající síť AlzaBoxů. Součástí sítě je nově DPD.

Alza navyšuje počet dopravců využívající síť AlzaBoxů pro doručování zásilek. Po pilotním otestování se v Česku i na Slovensku celoplošně napojuje společnost DPD. Tato spolupráce umožňuje zákazníkům balíkového přepravce využívat pohodlný způsob doručení.

Informovala o tom Daniela Chovancová, tisková mluvčí Alza.cz.

Alza přivítala do své otevřené platformy výdejních boxů dalšího partnera, balíkového přepravce společnost DPD.

„Velice nás těší, že po pilotním testování se společnost DPD začátkem května na Slovensku a nyní i v České republice napojila na celou síť AlzaBoxů a stala se naším dalším významným externím partnerem. Věříme, že tato forma spolupráce je budoucností v doručování, kdy kapacitu jednoho boxu naplno využije více dodavatelů,“ prohlásil Jan Moudřík, ředitel expanze a facility Alza.cz.

„Už nyní balíčky třetích stran v počtu tisíců kusů denně tvoří významný podíl na celkovém objemu zásilek doručovaných přes AlzaBoxy. Dvě třetiny doručených balíčku jsou stále zásilky z e-shopu Alza.cz, ale touto rychlostí se poměr v dohledné době výrazně změní,“ dodal.

Aktuálně zásilky třetích stran tvoří až 30 % doručených balíčků v této síti. AlzaBoxy v České republice, na Slovensku a v Maďarsku však disponují měsíční doručovací kapacitou až 5,5 milionů balíčků, tento počet navíc neustále narůstá.

Dle průzkumu mezi zákazníky e-shopu dvě třetiny dotazovaných považují AlzaBox za nejoblíbenější způsob dopravy, a to zejména díky časové flexibilitě, jednoduchosti a rychlosti dodání. V oblastech Praha-východ, Nymburk, Karviná, Teplice, Sokolov, Kutná Hora, Rokycany a Beroun je o tento typ doručení enormní zájem, do boxů zde míří více než 70 % zásilek.

„Potvrzuje se tím náš předpoklad, že výdejní boxy představují díky své pohodlnosti a časové flexibilitě, kterou zákazníkům umožňují, ideálním řešením logistiky,“ připojil Moudřík.

„Jejich popularita mezi zákazníky neustále roste, stejně tak jako mezi dopravci, kteří tak rozšiřují možnosti doručení pro své zákazníky,“ konstatoval.

Alza.cz rozšiřováním partnerské sítě pracuje na tom, aby se její výdejní boxy staly nedílnou součástí chytré městské infrastruktury a přispívaly ke zvýšení kvality života obyvatelů v jejich okolí, a to zejména v menších obcích. Postupně se tak nejen maximálně využívá vytvořené doručovací kapacity, ale i snižuje dopravní zátěž, smog a hluk.

Jako první nabídla Alza volnou kapacitu výdejních schránek na začátku pandemie koronaviru logistické společnosti Zásilkovna. K dalším partnerům napojeným na síť AlzaBoxů patří společnosti Rohlík.cz nebo Slovak Parcel Service.

Alza.cz se označuje za „lídra a udavatele trendů na poli středoevropské e-commerce“. Firmě kontinuálně roste obrat, který v roce 2021 činil téměř 45 miliard korun.

Základem růstu firmy je neustálé vyhledávání příležitostí k inovacím jako např. spuštění služby doručení do vozu, využívání sdílené logistiky Liftago, unikátní fintechové služby (oceněná Alza Invoice Financing nebo Alza Financing by Lemonero), platforma Alza Marketplace pro externí dodavatele nebo rozvoj širokého portfolia privátních značek. (sfr)