Prodej aut v Česku stoupl v prvním letošním čtvrtletí téměř o 19 procent. Meziročně vzrostl o 18,9 procenta na 56 341 vozů. V březnu letošního tak odbyt stoupl o 32 procent. Prodej aut firmám tvořil od ledna do konce března 74,6 procenta. Oznámil to Svaz dovozců automobilů.
Nejprodávanější značka v Česku byla Škoda s růstem o 19,7 procenta na 19 929 vozů. Za ní následuje Hyundai se zvýšením o 12 procent na 4957 prodaných aut.
Na třetí místo se dostala Toyota, jíž vzrostl odbyt o 46 procent na 4632 vozů. Čtvrtý je Volkswagen a pátá Kia.
Nejprodávanějším modelem vozu byla Škoda Octavia s 4965 prodanými automobily. Škoda Fabia s 3271 vozy a třetí je Škoda Scala s 2545 auty.
Nejoblíbenější obchodní třídou zůstává SUV s podílem téměř 46 procent. Nižší střední třídu vozů si koupilo 15 procent zájemců. O malé vozy mělon zájem 12 procent kupujících.
Celkem 67 procent prodávaných vozů bylo na benzín a 25 procent na naftu. Následují elektrické vozy s 2,3 procenta.
Odbyt motocyklů se od ledna do konce března meziročně snížil o 2,5 procenta na 4994 strojů. Nejprodávanější motorkou byla Honda s 1138 stroji, druhá skončila čínská značka CF Moto s 575 motocykly a třetí byla Yamaha s prodejem 344 motocyklů.
Prodej lehkých užitkových aut se v Česku zvýšil o 25,7 procenta na 5041 vozů. Vede značka Renault s 918 vozy před Fordem s 626 prodanými dodávkami a třetí je Opel, který prodal o tři vozy méně.
Registrace nákladních aut se v prvním čtvrtletí zvýšily o 31,1 procenta na 2660 vozů. Nejvíce vozů prodaly Mercedes-Benz (526), Volvo (493) a MAN (363).
Prodej autobusů se však snížil o 77 procent na 83 vozidel. Nejúspěšnější domácí značkou byl Iveco Bus s 25 prodanými autobusy, následuje domácí SOR Libchavy s 22 prodanými vozidly. Třetí je značka Setra s prodejem 13 autobusů. (sfr)