Velvyslanci zemí Evropské unie podpořili normu zavádějící od roku 2035 bezemisní požadavky pro spalovací motory. Německo, které spolu s dalšími zeměmi přijetí textu blokovalo, se s Evropskou komisí dohodlo na kompromisním znění výjimky pro syntetická paliva.
Německo začátkem tohoto měsíce znovu otevřelo pravidla dohodnutá v říjnu , která měla po roce 2035 prakticky zakázat prodej nových aut se spalovacími motory.
Ta obsahovala výjimky pro využívání syntetických paliv označovaných jako e-paliva, ale Německo nebylo spokojeno s jejich zněním.
S kritikou se přidaly i další země jako Itálie, Polsko a Česko. Spor Německa s Evropskou komisí o budoucnost spalovacích motorů po roce 2035 měl dopady nejen na Evropskou unii, ale také se stal kontroverzním tématem německé politiky.
Komisi a německé vládě se podařilo uzavřít kompromis. Klimaticky neutrální e-paliva by nově měla v rámci emisních požadavků mít svou vlastní kategorii vozidel.
Berlín uvedl, že došlo s Bruselem k dohodě na konkrétních procedurálních krocích a konkrétním závazném harmonogramu pro zavedení výjimek. (at)