Zákazníci ČEZ v roce 2022 zadali rekordních 1,4 milionu samoodečtů, tedy více než třikrát víc než rok před tím. Ze samoodečtů vyplynulo, že řada zákazníků začala s energiemi šetřit. I díky tomu ČEZ Prodej zálohy od ledna zvyšuje pouze zhruba desetině ze všech svých zákazníků.
Informoval o tom Roman Gazdík, mluvčí Skupiny ČEZ.
Od 1. ledna zároveň platí české domácnosti za energie zastropované ceny schválené vládou. U ČEZ se zastropování vztahuje na zhruba 60 % odběrných míst. Zbytek zákazníků má z dřívějška zafixované nižší než zastropované ceny. Zákazníci, kterých se zastropování týká, dostali nové rozpisy záloh většinou v průběhu prosince.
I díky rekordnímu počtu zadaných samoodečtů se zvýšení záloh od ledna týká jen cca 10 procent všech zákazníků ČEZ Prodej u elektřiny. Celkem zákazníci ČEZ zadali během loňského roku 1,4 milionu samoodečtů, tedy 3,5krát více než o rok dříve.
Jen v samotném posledním čtvrtletí roku 2022 jich zákazníci provedli 738 tisíc, což je více, než za celý rok 2021.
Podle Gazdíka samoodečty ukázaly, že řada domácností energiemi aktivně šetří, takže i přes změnu ceníku na cenové stropy zůstane výše jejich záloh na stejné úrovni. Také ti, kterým zbývá do vyúčtování méně než dva měsíce, plán záloh dostanou až s vyúčtováním.
„Jsme rádi, že zákazníci vyslechli naši prosbu a zadali rekordní množství samoodečtů a začali šetřit energiemi. 1,4 milionu samoodečtů je více, než jsme čekali. Díky tomu jsme také mohli mnoha domácnostem nastavit pro rok 2023 stejné zálohy, jaké měli v roce 2022,“ uvedl generální ředitel ČEZ Prodej Tomáš Kadlec.
Dalším zákazníkům se zálohy mění většinou v řádu stokorun.
„Lidé se o svou spotřebu začali aktivně zajímat a chtějí ji mít pod kontrolou. Jsme rádi, že 70 procent zákazníků samoodečty zadává on-line prostřednictvím MŮJ ČEZ, protože tak mají na pár kliknutí okamžitě přehled o tom, jak se jim spotřeba vyvíjí,“ dodal.
„Chceme naše zákazníky v zavádění úspor podpořit, proto na letošek chystáme několik programů zaměřených právě na úspory,“ doplnil Kadlec. (enn)