Dva a více bankomatů na jednom místě považují Češi za zbytečnost. Deklaruje to 39 procent respondentů průzkumu Komerční banky realizovaného začátkem června na vzorku 1050 lidí. Téměř všichni oslovení (95 procent) by pak chtělo, aby všechny bankomaty fungovaly stejně pro všechny uživatele bez ohledu na to, jaké bance patří.
„Výsledky průzkumu nás utvrzují v přesvědčení, že jsme se vydali správnou cestou. Spolupráci v oblasti sdílení bankomatových sítí s dalšími bankami na trhu vnímáme jako potřebné nejen pro zvýšení klientského komfortu a rozšíření služeb, ale také jako další krok k ekologičtějšímu přístupu v oblasti správy financí,“ uvedla Jitka Haubová, členka představenstva KB.
Začátkem června uskutečnila Komerční banka průzkum, ze kterého vyplynulo, že až 79 procent lidí považuje pokrytí bankomaty po České republice za dostatečné, přičemž 68 procent oslovených využívá k výběrům hotovosti primárně bankomat své banky.
Pro více než tři čtvrtiny lidí (79 procent) je důležité, aby měli ve svém okolí bankomat své banky, nicméně pouze 28 procent si myslí, že by každá banka měla mít svůj bankomat.
Naopak 39 procent respondentů uvedlo, že považují za zbytečné, aby na jednom místě byly dva a více bankomaty od různých bank.
Stačil by jeden, ideálně takový, ze kterého by mohli klienti všech bank vybírat bez ohledu na to, v jaké bance mají účet. Tento názor zastává 95 procenta dotazovaných.
Komerční banka si dala za cíl zvýšit dostupnost hotovostních služeb pro klienty a současně akcelerovat aktivity v zájmu udržitelného rozvoje.
Proto se rozhodla vyzvat ostatní banky na trhu ke spolupráci v oblasti sdílení bankomatových sítí.
Toto řešení považuje za efektivnější a udržitelné, protože dochází k nižšímu počtu dotací hotovosti a servisních výjezdů a také ke snížení spotřeby elektrické energie. (pel)