ČSOB získala stoprocentní podíl ve fintechu Mallpay, největším poskytovateli odložených plateb v Česku. Doposud byl Mallpay společným podnikem ČSOB a skupiny Mall Group, ve kterém měli oba partneři poloviční podíl. Mallpay nebyla součástí nedávno uzavřené transakce, kdy skupina Allegro převzala 100 % podíl ve společnostech MALL Group a WE|DO od prodávajících akcionářů PPF, EC Investments a Rockaway Capital.
„Obliba odložených plateb v České republice i ve světě dynamicky roste a potvrzuje tak správnost naší investice do Mallpay před téměř třemi lety.“
„Využíváme proto možnost získat 100 % kontrolu nad společností a vytvořit dodatečnou přidanou hodnotu pro naše klienty i akcionáře. Další příležitosti vidíme také v oblasti akceptace platebních karet, v níž patříme mezi lídry na českém trhu,“ uvedla Michaela Lhotková, členka představenstva ČSOB zodpovědná za Inovace a Digital.
„Partnerství mezi ČSOB a Mall Group bylo pro rozjezd tak inovativního projektu, jakým je Mallpay, klíčové a přínosu obou stran do společného podniku si velmi vážíme,“ podotkla Andrea Lauren, investiční partnerka Rockaway Capital.
„Spolupráce s ČSOB pomohla Mallpay v klíčové fázi získávání licence od ČNB a budování systémů řízení rizik, spolupráce s Mall Group pomohla vytvořit zákaznicky atraktivní produkt a přivést první velké zákazníky,“ dodala.
Odložené platby, nazývané také BNPL (z anglického Buy now, pay later), patří v e-commerce k těm nejrychleji rostoucím. Zákazník platí až poté, kdy zboží dostane a zkontroluje.
Běžná lhůta je 14 dnů, na zaplacení nákupů lze ale uplatnit až 50denní lhůtu. Vedle toho může klient Mallpay získat i prodloužení záruky nebo pojištění zboží proti krádeži. BNPL je výhodné i pro samotné obchodníky, prokazatelně totiž pomáhá zvýšit frekvenci a výši nákupů.
Mallpay lze využít k nakupování v několika tisících e-shopů, včetně značek jako jsou Košík.cz, Ekolo.cz, CZC.cz, Slevomat.cz nebo Tescoma.cz. MallPay vedle odložené platby nabízí slevy a odměny, ale i vlastní platební kartu a aplikaci.
„Služby pro zákazníky budeme ještě intenzivněji rozvíjet a pro naše klienty i e-commerce partnery dále zlepšovat,“ doplnila Michaela Lhotková.
Mallpay ukázal, jak vypadá platba jako služba. Hlavním produktem Mallpay jsou takzvané „chytré karty“, které fungují jako alternativa ke kreditním kartám a mají téměř 10 000 uživatelů.
K jejich zřízení není třeba vlastnit bankovní účet a zažádat o ni je možné plně online. Samozřejmostí je možnost nakupovat online i v kamenných obchodech nebo vybírat z bankomatů. Chytrá Mallpay karta je provázaná s mobilní aplikací, kde je možné ji jednoduše ovládat.
Vedle toho Mallpay zajišťuje jednoduché odložené platby až o 14 dní. Tuto možnost je v současné době možné využít na více než 9 000 místech – kromě e-shopů i v restauracích, využívajících systém Querko. (sfr)