Švédská automobilka Volvo, která plánuje do roku 2030 elektrifikovat všechny své vozy, musí přechodu přizpůsobit i výrobní procesy. Okopíruje tak americkou automobilku Tesla a začne používat obrovské lisy Giga Press. Ty umožní odlít celou karoserii najednou. Podnik na modernizaci svého švédského závodu na výrobu automobilů plánuje utratit 1,1 miliardy dolarů (23,4 miliardy korun).
Šéf Tesly Elon Musk loni v lednu napsal na Twitteru, že s obrovskými odlévacími stroji „budeme vyrábět auta stejně, jako se vyrábějí angličáky“.
Ve svém německém závodě u Berlína zvaném Gigafactory nainstalovala osm obrovských strojů na tlakové lití hliníku, které prý mají přinést revoluci ve výrobě aut
Odlévání velkých kusů karoserie automobilu do hliníku snižuje výrobní složitost. Základní konstrukce vozidla totiž může být složena z několika větších kusů, spíše než z mozaiky menších lisovaných součástí, které jsou svařeny dohromady.
Přináší také celou řadu dalších výhod z hlediska udržitelnosti, nákladů i vlastností vozu.
Odlitím hlavních částí struktury podlahy jako jednoho hliníkového dílu dojde ke snížení hmotnosti vozu a zlepšení jeho energetické účinnosti, na což navazuje prodloužení dojezdu elektrického vozu.
Volvo se jako prakticky každá automobilka na planetě vrhá po hlavě do elektromobilů. Podnik na modernizaci svého švédského závodu na výrobu automobilů plánuje utratit 1,1 miliardy dolarů (23,4 miliardy korun).
Investice také umožní společnosti Volvo v závodu v Torslandě předělat lakovnu a linky pro konečnou montáž. Rovněž také bude moci postavit závod na montáž baterií.
Volvo také nedávno oznámilo investici ve výši zhruba 3 miliard dolarů (6,4 miliard korun) s výrobcem baterií Northvolt do vývoje a výroby bateriových sad.
„Prostřednictvím zmíněných investic děláme důležitý krok směrem k naší plně elektrické budoucnosti a souběžně se připravujeme na příchod ještě vyspělejších a lepších elektrických vozů Volvo,“ uvedl Håkan Samuelsson, generální ředitel automobilky.
„Torslanda je naší největší továrnou a jako taková sehraje zásadní roli v naší probíhající transformaci, na jejímž konci se naše společnost stane do roku 2030 výrobcem výhradně čistě elektrických vozů,“ doplnil. (pel)