Na ministerstvu dopravy je náměstkyní Lenka Hlubučková, která je životní partnerkou Lukáše Hampla, jenž působil ve vytunelovaných CS Fondech kontroverzního podnikatele Pavla Tykače. Hampl byl dříve také 1. náměstkem ministra dopravy a blízkým spolupracovníkem šéfa resortu Aleše Řebíčka (ODS). Právě v této době (2008) se Hlubučková na ministerstvu stala tajemnicí 1. náměstka ministra dopravy Lukáše Hampla, se kterým žije.
Nový ministr Martin Kupka (ODS) svoji současnou náměstkyni Hlubučkovou „zdědil“ po svém předchůdci, Karlu Havlíčkovi (ANO). Havlíček si Hlubučkovou vybral za svoji náměstkyni na základě výsledků její práce v pozici ředitelky kontroly. Ve funkci náměstkyně do její gesce spadají finance, rozpočet a controlling.
Jako náměstkyně ekonomické a infrastrukturní sekce Hlubučková zodpovídá za řadu podřízených organizací, jako je například Ředitelství letového provozu ČR, Státní plavební správa, Ředitelství silnic a dálnic nebo Státní fond dopravní infrastruktury. Působí také jako místopředsedkyně dozorčí rady Českých drah a je členkou výboru pro audit ve Správě železnic.
Z titulu své funkce Hlubučková zodpovídá za zakázky, dotace a projekty, a to včetně realizace Národního plánu obnovy, v rámci něhož by ministerstvo mělo investovat desítky miliard korun.
V souvislosti s tím přichází na přetres spojení náměstkyně Hlubučkové s jejím životním partnerem Hamplem. Jeho kariéra začala v 90. letech, kdy působil ve vytunelovaných CS Fondech nebo jako tajemník Asociace družstevních záložen.
Partnerské podezření
V souvislosti se svým vztahem s Lukášem Hamplem může náměstkyně Lenka Hlubučková čelit podezření, že byznysově pomáhá svému životnímu partnerovi jako nástroj pro zjišťování informací i ovlivňování strategických rozhodnutí, v nichž se jedná o miliardy korun z veřejných zdrojů.
Lukáš Hampl se kvůli poškozené reputaci do státní správy vrátit nemůže, ale může působit právě přes svou vysoce postavenou partnerku.
Náměstek Hampl
Na ministerstvu dopravy působil Hampl mnoho let jako 1. náměstek, tedy druhá nejdůležitější osoba po ministrovi. Byl spolupracovníkem Aleše Řebíčka a dalších ministrů ODS. Ve funkci však působil i v době, kdy se v roce 2010 úřadu ujal šéf vládního hnutí Věci veřejné Vít Barta.
Hampl hrál důležitou roli jako člen dozorčích rad státních firem. Několik let byl členem dozorčí rady elektrárenského gigantu ČEZ.
Mediální pozornost vyvolala jeho kauza IT zakázky na provozování centrálního registru vozidel v roce 2013. Hampl totiž namísto otevřené veřejné soutěže zadal zakázku napřímo společnosti ICZ, a to za cenu téměř dvakrát vyšší, než za kolik službu dodával předcházející dodavatel, firma ATS-Telcom.
Posloužila mu k tomu záminka, že systém má výpadky a že se jedná o nouzovou situaci, ve které zákon o veřejných zakázkách umožňuje zadání bez veřejné zakázky. Smlouvu s firmou ICZ resort uzavřel v rekordně krátkém čase, což implikovalo myšlenku, že proces přihrání zakázky společnosti ICZ byl pečlivě připraven.
Bílý kůň a lom
Hampl na ministerstvu skončil s nástupem nové vlády v roce 2014. Odešel nejen z Ministerstva dopravy, ale i z ostatních orgánů, v nichž figuroval. Stal se pak ředitelem ve společnosti Mramor Slivenec, jednoho z nejstarších lomů v ČR, jejichž vlastníkem byl jeho někdejší kolega, rovněž bývalý náměstek ministra dopravy Martin Sýkora.
Později byli oba exnáměstci obviněni přecházejícím majitelem lomu Janem Slosiarikem, že mu jeho společnost ukradli. Podle Slosiarika porušil Hampl dohodu, podle které měl fungovat jako bílý kůň, který získá pohledávku za společností a tím pomůže jejímu oddlužení.
Hampl měl údajně situaci využít ve svůj prospěch – ve spolupráci se Sýkorou díky získané pohledávce lukrativní mramorový lom ovládli. Slosiarik a Hampl byli podle Lidových novin dávní přátelé ještě z devadesátých let, kdy oba pracovali ve skupině Motoinvest miliardáře Pavla Tykače.