Doručovací společnost Zásilkovna ukončí ke konci ledna 2021 spolupráci se státní Českou poštou. Zásilkovně dlouhodobě vadí kvalita služeb a také neustálé zvyšování cen.
Podnik o tom informoval v tiskové zprávě.
Zásilkovna zajišťovala pro Českou poštu službu tzv. první míle.
Internetové obchody tak mohly podávat zásilky určené pro doručení Českou poštou na kterémkoliv výdejním místě Zásilkovny v ČR a Zásilkovna poté tyto zásilky konsolidovala a předávala poště na jejích hlavních třídících depech.
V roce 2020 takto Zásilkovna České poště předala 600 tisíc zásilek.
„Je mi velmi líto, že Česká pošta nevnímala Zásilkovnu jako partnera, který jí dlouhodobě pomáhá a je vstřícný ke spolupráci stejně jako fungují státní a komerční firmy v oblasti logistiky v zahraničí. Pošta neustále zvyšovala ceny, které neodpovídaly objemu podaných zásilek a v důsledku tohoto pravidelného zdražování jsme se dostali do bodu, kdy jsme v podstatě na každé zásilce tratili,“ uvedla Simona Kijonková, spolumajitelka Zásilkovny.
„Česká pošta nám navíc sdělila, že od ledna 2021 dochází k dalšímu zdražení, čímž bychom se dostali na zcela nepřijatelné podmínky s ohledem na roční počet zásilek, které jsme České poště předávali,” doplnila.
Analýza, kterou Zásilkovna udělala po ukončení vánoční sezóny 2020, navíc ukázala naprosto nevyhovující kvalitu služeb České pošty.
Ze statistik totiž vyplynulo, že Česká pošta doručila v uplynulém roce 2020 v režimu do druhého dne jen necelých 15 procent zásilek, které Zásilkovna předala České poště k přepravě na adresu.
“Nespokojení zákazníci se pak právem obraceli na nás, což zásadním způsobem poškozovalo naši pověst spolehlivého a kvalitního logistického partnera. V rámci naší široké sítě výdejních míst jsme i v době před Vánoci oproti tomu doručovali do druhého dne 97 procent zásilek,“ vysvětlila Kijonková.
Zmínila dále, že Česká pošta ve vánoční sezóně navíc veřejně prezentovala lživé informace poškozující Zásilkovnu.
„V takovémto partnerství nebylo možné dále setrvat, a byli jsme proto nuceni přijmout rozhodnutí o jeho ukončení,” uzavřela Kijonková.
Podle mluvčího pošty Matyáše Vitíka měla v lednu pokračovat jednání. Že Zásilkovna již o jejich služby nemá zájem, se prý dozvěděli z veřejných vyjádření.
„Ač už Zásilkovna nebude naším klientem, ale konkurentem, vážíme si naší dosavadní spolupráce a přejeme mnoho úspěchů v další celosvětové expanzi, kterou Zásilkovna deklarovala. Svým přístupem dokázala změnit návyky zákazníků a určitě se jí to bude dařit i bez podpory ČP,“ okomentovala pošta ukončení spolupráce na Twitteru. (pel)