Automobilka Škoda loni prodala o téměř 20 procent méně vozů.

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto, která je součástí německého koncernu Volkswagen, v roce 2020 prodala celosvětově o 19,1 procent méně vozů. Za pokles může pandemie koronaviru, ale navzdory tomu závod překoval milionovou hranici, když prodal 1 004 800 automobilů.

Škoda o tom informovala v tiskové zprávě.

„Na pozadí náročné situace spojené s pandemií koronaviru tento výsledek jasně potvrzuje účinnost přijatých opatření na podporu prodeje. Po uzavření českých výrobních závodů a dočasném přerušení prodejních kanálů ve 2. čtvrtletí uplynulého roku, dokázala ŠKODA AUTO již v červnu zlepšit své výsledky na mezinárodních trzích,“ uvedla automobilka.

Automobilka zavedla restartovací programy na podporu obchodních partnerů, individuálně přizpůsobené podmínkám jednotlivých trhů, aby tak co nejlépe kompenzovala dočasné přerušení mezinárodních prodejních kanálů ve 2. čtvrtletí uplynulého roku.

„Více než jeden milion dodaných vozů zákazníkům na celém světě je pro ŠKODA AUTO velký úspěch. Zejména pak v souvislosti s pandemií koronaviru a s tím spojeným pětitýdenním přerušením výroby během první vlny na jaře uplynulého roku,“ uvedl Thomas Schäfer, předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO.

Škodovka loni navýšila podíl na evropském trhu na 5,4 procenta.

V západní Evropě zaznamenala automobilka v roce 2020 celkem 434 500 dodávek zákazníkům, což je pokles o 16,5 procenta. V Německu, na druhém největším trhu značky, bylo zákazníkům za loňský rok dodáno celkem 161 800 vozů (pokles 15,4 procenta).

Ve střední Evropě dodala ŠKODA AUTO od ledna do prosince roku 2020 zákazníkům celkem 181 900 vozů (pokles o 15,7 procenta). Na domácím českém trhu klesly dodávky zákazníkům v období od ledna do prosince 2020 o 11,6 procenta na 83 200 aut.

V Rusku dosáhla automobilka nového rekordu a zvýšila své dodávky o 6,8 procenta na 94 600 vozů.

V Číně, na svém celosvětově největším trhu, zaznamenala automobilka od ledna do prosince roku 2020 celkem 173 tisíc dodaných vozů zákazníkům (pokles o 38,7 procenta).

(pel)