Na dopravní stavby v Česku půjde v roce 2021 celkem 127,5 miliardy korun. Oznámil to ministr dopravy Karel Havlíček (ANO) na Twitteru. Do konce letošního roku otevře stát 3 nové dálniční úseky. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) má aktuálně ve výstavbě 249,7 kilometrů dálnic a silnic I. třídy.
„Nikdy v historii se nestavělo v rámci dopravní infrastruktury tolik, jako v roce 2020. A stejně tolik plánujeme na rok 2021. Celkem 46 staveb, v celkové délce 250 kilometrů, právě v tuto chvíli realizuje ŘSD. Ještě v tomto roce zvládneme, a to 30. listopadu, otevřít tolik diskutovaný úsek D6 u Řevničova. Stejně tak zvládneme v průběhu prosince otevřít další 11km úsek na dálnici D48,“ řekl ministr dopravy Karel Havlíček (ANO) ve videu na Twitteru.
Zmínil, že i přes pandemii koronaviru drží stát rychlé tempo výstavby a stíhá všechny termíny.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) má aktuálně ve výstavbě 249,7 kilometrů dálnic a silnic I. třídy. Na železnici se pracuje na desítkách kilometrů tratí.
Havlíček na debatě lídrů českého stavebnictví dále uvedl, že stát plánuje příští rok do dopravní výstavby rekordní investice. Na silnice, dálnice, železnice a vodních cesty podle něj půjde až 127,5 miliardy korun. Z národních zdrojů půjde 90,5 miliardy, z evropských bezmála 22 miliard.
Do investic v dopravě je vyčleněno 83 miliard. Na neinvestiční výdaje jako je údržba a oprava dopravní infrastruktury je pak 44,5 miliardy korun.
Premiér Andrej Babiš (ANO) se v předvolební kampani na krajské podzimní volby chlubil, kolik kilometrů silnic a dálnic už jeho vláda nechala postavit.
Ve skutečnosti však Česká republika ve stavbě dálnic silně zaostává, a to i za Polskem nebo Maďarskem. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda, který vycházel především z údajů evropského statistického úřadu Eurostat. (pel)
Babiš se chlubil postavenými silnicemi. Česko ve skutečnosti ve stavbě dálnic zaostává