PARMA servis jakožto výhradní partner českého zastoupení fy Fliegl – firmy AGROZET pracuje na adaptaci zemědělských nástaveb na TATRA podvozky, které jsou svou koncepcí předurčeny pro použití mimo zpevněné komunikace, a tudíž optimální pro agro segment.
Produktem této spolupráce je TATRA PHOENIX Euro 6 s konfigurací náprav 1+3 a pohonem náprav 8×6 , vybavené pevnou nástavbou (rámem) PARMA PA- NVN F umožňující nesení výměnných nástaveb ( velkoobjemová nástavba FLIEGL, cisternová nástavba, plato, rozmetadlo FLIEGL ). Výměna jednotlivých nástaveb je prováděna velmi jednoduše jejím zvednutím pomocí hydraulických válců umístěných na podvozku a odstavením na nohy.
Velkoobjemová výměnná nástavba FLIEGL ASA 6800 disponuje geometrickým objemem 34,5 m3 a umožňuje přepravu všech zemědělských komodit. Jednoduchou výměnou samotného zadního čela za rozmetadlo FLIEGL V2 PROFI umožňuje rozmetání hnoje a významně tím rozšiřuje využití vozidla. Nově je pohon rozmetadla řešen mechanicky pomocí hnacího hřídele vyvedeného v zadní části podvozku.
Významnou novinkou na českém trhu je dvouosý tandemový mimochodný přívěs s výměnnou nástavbou FLIEGL ASA 4800 disponující geometrickým objemem 25 m3, což společně s objemem s traktorem TATRA představuje velmi zajímavých 60 m3. Výkyvná oj umožňuje vybočení přívěsu vedle tažného vozidla a vyložení obou nástaveb současně bez nutnosti rozpřažení soupravy. Toto řešení přináší vyšší efektivitu dopravy, nabízí spojení jednoho podvozku s více nástavbami, umožňuje přepravu velkého objemu materiálu a významně zrychluje dopravu.
Podvozek Tatry PHOENIX 8×6 je osazen motorem PACCAR MX-13 o výkonu 390 kW (530 HP), mechanickou 16ti stupňovou převodovkou a jednostupňovým přídavným převodem, jednoduchou montáží všech kol s možností montáže flotačních pneumatik. Celková hmotnost vozidla je 36 tun, užitečné zatížení velkoobjemové nástavby pak 18 tun a užitečné zatížení rozmetadla 16 tun (2 tuny váží výměnné rozmetací čelo).
Přívěs lze zatížit nákladem o hmotnosti 14 tun při celkové hmotnosti vleku 20 tun. Univerzálnost podvozku, výborné jízdní vlastnosti na i mimo silnici, možnost výměny nástaveb jakož i vysoká efektivita přepravy objemných komodit zejména při provozu velkoobjemové soupravy jsou přesvědčivými argumenty, proč zvolit podvozek TATRA. (sfr)