Tržby maloobchodníků po předchozích propadech kvůli koronavirové krizi stouply v květnu o 2 procenta. Dařilo se hlavně prodeji nepotravinářského zboží, prodeji výrobků pro domácnost a nákupům přes internet. Naopak k poklesu došlo třeba v obchodech s oděvy, obuví nebo s kosmetickými výrobky.
Informoval o tom Český statistický úřad (ČSÚ).
„Pokles tržeb zaznamenal prodej pohonných hmot a prodej potravin, naopak prodej nepotravinářského zboží se meziročně zvýšil o 2,6 procenta. Vyšší tržby vykázal zejména prodej prostřednictvím internetu a také prodej výrobků pro domácnost,“ uvedla ředitelka odboru statistiky služeb ČSÚ Marie Boušková.
Meziročně se tržby očištěné o kalendářní vlivy v květnu zvýšily reálně o 2 procenta, bez očištění se snížily o 0,7 procent.
Tržby v maloobchodě po očištění o sezónní vlivy meziměsíčně vzrostly o 11,6 procenta.
Nejvyšší zájem v květnu přetrvával o nákupy zboží přes internet a zásilkovou službu, kde tržby stouply o 33,6 procenta.
Ve specializovaných prodejnách s nepotravinářským zbožím se zvýšily nákupy zejména v sortimentu výrobků pro domácnost (růst o 15,2 procenta).
Naopak pokles tržeb zaznamenaly specializované prodejny s počítačovým a komunikačním zařízením (o 1 procento), s výrobky pro kulturu, sport a rekreaci (o 1,9 procenta), s farmaceutickým, zdravotnickým a kosmetickým zbožím (o 9 procent) a s oděvy a obuví (o 21 procent). (pel)