Mobilní operátoři v Česku zavedli nový poplatek. Pokud se lidé s předplacenými kartami rozhodnou změnit poskytovatele mobilních služeb, operátor jim nespotřebovaný kredit vrátí – jenže za to musí zaplatit.
Díky novele zákona o elektronických komunikacích mohou spotřebitelé od 1. dubna 2020 žádat vrácení nespotřebovaného kreditu u předplacených služeb. Doposud se bylo nutné smířit s tím, že nevyčerpaný kredit propadne operátorovi.
Vrácení však může být podle zákona zpoplatněno, pokud je tak uvedeno ve smlouvě.
Výše zpoplatnění navíc musí odpovídat skutečným nákladům, které opuštěnému poskytovateli služby prokazatelně vznikly při vrácení zůstatku.
Všichni tři největší operátoři využili možnost zpoplatnění této služby a zavedli nové poplatky.
Nejvíce si účtuje společnost O2, a to 199 korun.
U Vodafonu pak tento úkon vyjde na 149 korun. Nejlevnější je vrácení kreditu u T-Mobilu, lidé zaplatí 119 korun.
A poplatky za vrácení nespotřebovaného kreditu uplatňují i virtuální operátoři.
Výši poplatků prověří Český telekomunikační úřad (ČTÚ). Prověří, jestli opravdu odpovídají skutečným nákladům, které operátorům v souvislosti s vracením nespotřebovaného kreditu vznikají.(pel)