Francouzský supervlak TGV jedoucí ze Štrasburku do Paříže havaroval kvůli sesuvu půdy u alsaské obce Ingenheim. Vážně zraněno bylo 20 cestujících. K nehodě vysokorychlostního vlaku TGV došlo v ranních hodinách. Nejvážněji zraněn byl strojvedoucí, pro kterého musel přiletět vrtulník.
Ve vlaku cestovalo 348 lidí.
Národní železniční společnost SNCF nejdříve uvedla, že hnací vůz TGV vyjel z kolejí. Podle informací od jedné cestující byl zaznamenán náhlý velmi silný otřes a nárazy do oken při vykolejení vlaku.
Vlak zabrzdil a dostal se mimo koleje. Neotočil se na bok, ale pouze se naklonil.
Nejvíce poškozena byla lokomotiva.
Podle prvních zjištění byl příčinou havárie sesun půdy na trať. Dopravce zatím neruší spoje, ale pouze je přesměrovává na objízdné trasy.
Vlaky TGV jsou elektricky poháněná vozidla, pohybující se po kolejích normálního rozchodu. Pro umožnění vysoké provozní rychlosti (kolem 300 km/h) jsou pro ně budovány vysokorychlostní tratě. První speciální trať TGV byla dána do provozu mezi Paříží a Lyonem dne 27. září 1981.
Souprava TGV dne 26. května 2001 překonala vzdálenost z Calais do Marseille (1 067,2 km) za 3 hodiny a 29 minut, tj. průměrnou rychlostí 278,4 km/h.
Pendolino Českých drah zvládne v běžném provozu cestu z Prahy do Olomouce s jednou zastávkou za 2 hodiny a 5 minut, tj. průměrnou rychlostí 120,2 km/h.
(sfr)