Maloobchodní tržby bez prodejů aut v Česku v březnu 2019 zpomalily růst na 4,3 procenta z únorových 5,1 procenta. Stejně jako v předchozích měsících se nejvíce zvýšily tržby internetových obchodů a zásilkových služeb.
Data zveřejnil Český statistický úřad (ČSÚ).
Meziměsíčně se březnové tržby maloobchodníků očištěné o sezonní vlivy zvýšily o 0,6 procenta.
Po očištění o kalendářní vlivy byly v březnu tržby v maloobchodě reálně vyšší o 5,9 procenta.
Podle statistiků se na rozdílu mezi neočištěnými a očištěnými daty podepsaly zejména velikonoční svátky, které loni připadly na březen a letos na duben.
Za pohonné hmoty lidé utratili o 6,6 procenta více, naopak za potraviny dali zákazníci o 3,3 procenta méně.
Internetovým prodejcům a zásilkovým službám vzrostly tržby meziročně o 22,1 procenta.
Tržby prodejen s výrobky pro kulturu, sport a rekreaci rostly meziročně o 18,5 procenta.
(pel)