Škodovce se nedaří. Provozní zisk české automobilky Škoda Auto klesl v 1. čtvrtletí 2019 o 6,2 procenta na 410 milionů eur (10,5 miliardy korun). Důvodem je mimo jiné nepříznivý vývoj směnných kurzů a vyšší náklady.
Tržby mladoboleslavského podniku stouply o 8,2 procenta na 4,9 miliardy eur (125,6 miliardy korun).
Škoda Auto již dříve uvedla, že dodala v 1. čtvrtletí zákazníkům 307 600 aut, což znamená meziroční pokles o 2,9 procenta. Prodeje ovlivnil pokles celkového trhu v Číně.
A nešlape to ani koncernu Volkswagen, pod který česká automobilka spadá.
Provozní zisk celé skupiny VW klesl v 1. čtvrtletí o 5 procent na 3,9 miliardy eur (100 miliard korun). Mohl za to slabší prodej a vyšší náklady.
Finanční ředitel Frank Witter v prohlášení označil začátek roku za dobrý a údaje o tržbách a zisku povzbudivé. Zdůraznil, že výhled na letošní rok zatím zůstává beze změny.
Prodej aut v EU klesá od září 2018, kdy se v EU mohou prodávat pouze auta, která prošla novou metodikou měření emisí a spotřeby automobilů WLTP.
Automobilky tak musely zastavit dodávky některých modelů, které ještě nestačily nově certifikovat.
Škoda Auto loni dodala celosvětově 1,25 milionu aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství.
Na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Zaměstnává víc než 35 000 lidí a je aktivní na více než 100 trzích.
Koncern Volkswagen vlastní 12 značek. Patří mezi ně značky osobních automobilů Volkswagen, Audi, Seat, Škoda, Bentley, Bugatti, Lamborghini a Porsche, značky nákladních aut MAN a Scania a rovněž užitkové vozy Volkswagen a motocykly Ducati.