Společnost Dako-Cz, výrobce brzdových systémů a komponentů, se bude dodávkou nových brzd podílet na projektu modernizace osobních vozů pro slovenskou železnici. Modernizaci celkem 50 vozů, které budou díky úpravám připraveny na jízdu rychlostí 160 km/h, zastřeší slovenská společnost ŽOS Trnava.
U každého vozu firma dodá samočinnou kotoučovou brzdu, elektropneumatickou brzdu, záchrannou brzdu s přemostěním a ruční brzdu DAKO.
„Se společností ŽOS Trnava spolupracujeme v oblasti osobních i nákladních vozů pro slovenské i české železnice, ale též pro dráhy dalších zemí a soukromé operátory již více než dvacet let. Jsme proto rádi, že se na nás při řešení této zakázky znovu obrátili. V rámci projektu budou demontovány stávající brzdy a ty budou nahrazeny zcela novým systémem,“ popsala zakázku Dagmar Matúšová, generální ředitelka společnosti DAKO-CZ.
V rámci projektu se provede modernizace vozu Bmeer na vůz Bmz. Vozy byly původně vyrobené ve vagónce VEB Waggonbau Bautzen a následně modernizované v letech 2006 a 2007. Současná modernizace vozů splňuje požadavky platných vyhlášek Mezinárodní železniční unie (UIC) i platné normy TSI (Technické specifikace pro interoperabilitu).
K brzdám je zároveň doplněna zvuková a optická signalizace zatáhnutí záchranné brzdy pro cestující u každé záklopky.
Mezi nejvýznamnější projekty, na kterých společnost DAKO-CZ spolupracovala s ŽOS Trnava, patří například Bbdgmsee, což byl projekt na dodávku osobních vozů pro České dráhy, dále šlo například o projekty na stavbu nových nákladních vozů pro švýcarské železnice, rekonstrukce a modernizace nákladních vozů pro ZSSK Cargo a další soukromé operátory. Intenzivní spolupráce mezi oběma společnostmi byla zahájena v roce 1995.