Facebooku se letos finančně daří.

Facebook hospodařil v prvním čtvrtletí letošního roku s čistým ziskem 4,99 miliardy dolarů (104,3 miliardy korun). Jedná se o meziroční nárůst o 63 procent. Tržby pak Facebooku vzrostly o 49 procent na 11,97 miliardy dolarů (250,3 miliardy korun). Sociální síť se přitom v poslední době potýká s problémy kvůli skandálu s únikem dat milionů uživatelů.

Firma uvedla, že za zlepšením je z valné části větší zájem o reklamu na mobilních zařízeních.

Facebook měl na konci prvního čtvrtletí 2,2 miliardy aktivních uživatelů měsíčně. To je meziročně o 13 procent více a v souladu s odhady analytiků. Počet denních aktivních uživatelů se zvýšil rovněž o 13 procent na 1,45 miliardy. Facebook se snaží přilákat na mobilní zařízení více obsahu přes video. Příjmy z tohoto typu reklamy se na celkových příjmech z reklamy ve čtvrtletí podílely z 91 procent.

„Přestože čelíme zásadním výzvám, naše komunita i náš byznys zahájily rok 2018 velmi dobře,” uvedl zakladatel a generální ředitel Facebooku Mark Zuckerberg.

„Komplexněji teď posuzujeme naši zodpovědnost i naše investice, abychom se ujistili, že jsou naše služby využívány pro dobrou věc. Potřebujeme ale i dál vytvářet nové nástroje, abychom lidi pomáhali spojovat,” dodal.

Zuckerberg tak reagoval na kritiku, které jeho podnik teď čelí. V březnu totiž vyšlo najevo, že k citlivým údajům z 50 miliónů uživatelských účtů se dostala společnost Cambridge Analytica. Facebook později přiznal, že zasažených účtů bylo až 87 miliónů. Cambridge Analytica se specializovala na politický marketing a zpočátku se objevilo podezření, že pomáhala v předvolební kampani americkému prezidentovi Donaldu Trumpovi či kampani za vystoupení Británie z EU.

(jaz)