Brněnští radní doporučili přesun hlavního vlakového nádraží k řece. To přesto, že samotní Brňané si přesun nepřejí. Podmínkou pro přesun je ale zahájení přípravy severojižního kolejového diametru známého pod označením brněnské metro.
Radní uvažovali také o dalších variantách včetně té, která navrhuje přesunout nádraží pod Petrov. Nesouhlasí však s tím, aby nádraží zůstalo na svém současném místě. Poslední slovo ale mají zastupitelé Brna, kteří se vysloví 27. února.
Kde bude nádraží nakonec stát, však záleží na vládě České republiky. Přemístění nádraží k řece již dříve podpořilo jak vedení Jihomoravského kraje, tak ministr dopravy v demisi Daniel Ťok (ANO).
V koaliční smlouvě hnutí ANO, Žít Brno, Strany zelených, TOP 09 a KDU-ČSL však stojí, že město vyjádří podporu variantě, která bude mít podporu veřejnosti.
Odsun k řece jako nejhorší varianta
Vedení Brna si proto nechalo zpracovat výzkum agenturou Focus. Z něj vyplynulo, že téměř 70 procent obyvatel města chce nádraží přemístit pod Petrov. Varianta u řeky je přijatelná pro 49 procent Brňanů. Pro 58 procent lidí je však vhodná i varianta, která by nádraží zachovala na současném místě, přestože do budoucna nebude stačit narůstajícímu provozu.
Pokud se lidé ve výzkumu měli přiklonit pouze k jedné variantě, bylo pro současné nádraží 35 procent, 31 procent pro Petrov a 24 pro odsun k řece.
Správa železniční dopravní cesty dává přednost přesunu nádraží k řece, a to proto, že stavět by se mohlo začít dříve díky tomu, že projekt je už více připraven a dají se na něj i využít peníze z evropských fondů.
(jaz)