Německá ministryně školství Johanna Wanková chce zavést kvóty na děti přistěhovalců ve školách. Skladba žáků ve třídách by podle ní měla být co nejvyváženější, pokud jde o jejich původ. Některé učitelské odbory její slova podpořily s tím, že ve školních třídách by nemělo být více než 35 procent dětí migrantů. Tedy na jednoho uprchlíka dva Němci.
Školní třídy s podílem přistěhovalců nad 35 procent vedou podle německého sdružení gymnaziálních učitelů jazyků ke snížení výkonnosti žáků a jejich obtížnější integraci. Sdružení proto uvítalo, že se Wanková poprvé veřejně vyslovila pro omezení počtu žáků z přistěhovaleckých rodin ve třídách, ocenil ministryni šéf asociace Heinz-Peter Meidinger.
Wanková řekla, že je proti jedné pevně stanovené kvótě, protože regionální rozdíly jsou příliš velké.
„Jasné ale je, že podíl dětí z přistěhovaleckých rodin a ostatních by měl být co nejvyváženější,“ uvedla křesťanskodemokratická politička.
Podle ministryně by neměly existovat třídy, v nichž příliš vysoký podíl žáků s migrační historií vede k tomu, že se mezi sebou baví především ve svém rodném jazyce. To prý ztěžuje integraci.
Učitelé gymnázií varovali před „ghettoizací školství“. Jestliže jsou děti uprchlíků v městských aglomeracích posílány především do spádových škol s volnými kapacitami, integrace se nedaří, upozornili středoškolští učitelé.
Proti rozmísťování dětí z přistěhovaleckých rodin do jiných škol se ppstavil školský odborový svaz VDE, který zastupuje kolem 140 tisíc pedagogů. Upozornil, že pokud by se tak nejasný požadavek uplatňoval, musely by být některé třídy například v porúrských městech zcela zrušeny. Děti by v takovém případě musely být do škol rozváženy autobusy.
(pel)