Notino oslavuje své 20. výročí dalšími úspěchy. Za fiskální rok 2023 vzrostlo o třetinu.

Notino, největší evropský e-shop s produkty pro krásu a zdraví, přesáhl za poslední fiskální rok rekordní obrat 1,3 miliardy eur. Česko se na výsledku podílelo ze 14 procent. Růstu významně přispěl technologický vývoj, nové logistické centrum a jedinečný přístup k zákazníkům.

Notino, které působí ve 27 evropských trzích, ve fiskálním roce 2023 (květen 2023 až duben 2024) znovu přesáhl rekordní miliardu eur. Obrat se oproti předešlému fiskálnímu roku zvýšil o 28 %, na 1 340 milionů eur (33,7 miliardy korun).

Tržby rostly ve všech zemích, nejrychleji v Estonsku (108 %) a ve Švýcarsku (82 %). Největším zahraničním trhem je Polsko, na celkovém obratu se podílelo z 15 %, hned po něm následuje český trh, který tvoří 14 % celkového obratu.

V rámci expanze Notino v roce 2023 otevřelo nové poloautomatizované distribuční centrum v italském Milánu.

„Itálie patří mezi naše klíčové trhy, na obratu se podílela z 8,6 procent. Díky otevření tamního nového distribučního centra jsme výrazně zefektivnili doručení zásilek nejen v Itálii, ale i v dalších zemích jižní Evropy,” uvedl generální ředitel Notina Zbyněk Kocián.

Svou pozici Notino posiluje také na polském trhu. V letošním roce otevřelo další distribuční centrum v Głuchowě.



Propojení technologií a krásy

Notino zná potřeby svých zákazníků a stále zlepšuje a zjednodušuje jejich zákaznickou cestu pomocí nejnovějších technologií ve světě online nakupování. K fiskálnímu roku 2023 tak tomuto beauty e-shopu důvěřuje více než 29 milionům zákazníků, čehož je dlouhodobě důkazem NPS vyšší než 83 %.

Vizí Notina je propojení krásy s technologiemi. V minulém roce jako první na trhu uvedlo svou unikátní službu Můj Discovery Box, který zákazníkům umožňuje personalizovaný výběr 5 vzorečků podle jejich volby. Díky němu tak mohou objevovat nové produkty bez nutnosti koupě plného balení a mohou nejdříve otestovat, jestli jim produkty vyhovují. Můj Discovery Box tak doplňuje další ze služeb v Notino aplikaci, které výrazně zjednodušují výběr a nákup produktů.

Pomocí virtuálního zrcadla mohou zákazníci vyzkoušet odstíny dekorativní kosmetiky, vůni jim pomůže vybrat vychytávka Fragrance Finder, a péči o pleť na míru jim během několika minut s pomocí umělé inteligence sestaví Skin Analyzer. Tyto nástroje Notino představilo také v ambasadorských kampaních, které v letošním roce spustilo v Česku, na Slovensku, v Rumunsku a v Itálii.  Společně s Ewou Farnou, Kristínou Svarinskou, Theo Rose a Biancou Balti, zákazníkům ukazují propojení světa krásy a technologií.

Aby Notino dokázalo udržet nadstandardní kvalitu svých služeb, inovuje a přináší nové technologie v logistice a v IT. Novinkou letošního roku je automatizovaný zásobník vzorečků, který samostatně vzorky rozřazuje a přidává je do zásilek. Zautomatizované je i samotné balení všech zakázek.


Vedoucí logistiky Tomáš Hofer.


„Až 40 % všech objednávek odbavujeme automatickou balící linkou, která díky vakuu a smrštitelné fólii šetří až 90 % plastového odpadu. Balení je tak efektivnější a udržitelnější,” řekl vedoucí logistiky Tomáš Hofer.

Za fiskální rok 2023 Notino odeslalo zákazníkům celkem 26 milionů zásilek, to je o pětinu více než v předešlém roce. Notino dohromady za rok odeslalo 75 milionů produktů. V Česku největší evropský e-commerce prodejce produktů pro krásu a zdraví poslal zákazníkům nejvíce balíčků 18. prosince, bylo to přesně 138 tisíc zásilek, což je téměř dvojnásobek denního průměru.

Cílem Notina je další růst, ale efektivní s udržením kvality, na kterou jsou zákazníci zvyklí.

„Technologicky se přizpůsobujeme tak, aby bylo Notino odolné a připravené na kontinuální růst. Musíme si uvědomit, že se zvýšeným objemem objednávek se zvyšuje i nápor na naše interní IT systémy a logistiku. Jelikož zákazníkům chceme poskytovat kvalitní služby, musíme být vždy o krok napřed,“ uvedl Kocián.


Generální ředitel Notina Zbyněk Kocián.


O společnosti

V neustále rostoucím světě e-commerce Notino přináší krásu a zdraví milionům lidí po celé Evropě. Největší evropský online prodejce v oblasti krásy je lídrem v tomto odvětví už 20 let. Notino začalo svou cestu v roce 2004 v České republice a stalo se jedním z nejsilnějších hráčů na poli e-commerce v oblasti krásy a zdraví. Zákazníkům  Notino přináší nabízí široký výběr až 100 000 produktů od více než 2700 světoznámých i lokálních značek za ty nejlepší ceny. Notino není úspěšné jen online ve 27 zemích, má také 26 kamenných prodejen v 7 zemích.

Nedávno se Notino úspěšně zařadilo mezi deset nejlepších na prestižním seznamu TOP 500 Cross-Border Retail Europe. Největší evropský prodejce produktů pro krásu a zdraví se neustále expanduje na další evropské trhy a zkvalitňuje své služby. To ukazují tři logistická centra a sklady v Rumunsku, České republice a nově i v Itálii a v Polsku. Tento krok umožňuje Notinu rychleji doručovat zboží zákazníkům po celé Evropě a lépe reagovat na rostoucí poptávku, zejména v období vánočních svátků. (sfr)