Tržby v tuzemském maloobchodě se v červenci reálně zvýšily meziročně o 4,5 %. (Ilustrační foto).

Tržby v tuzemském maloobchodě se v červenci reálně zvýšily meziročně o 4,5 %. Oproti letošnímu červnu vzrostly o 0,7 %. Tržby za prodej a opravy motorových vozidel klesly meziročně o 2,1 % a meziměsíčně o 0,8 %. Informoval o tom Český statistický úřad.

Meziměsíčně se tržby v maloobchodě kromě motorových vozidel1 v červenci reálně zvýšily o 0,7 %, přičemž za potraviny vzrostly o 1,3 % a za nepotravinářské zboží o 0,4 %, naopak za pohonné hmoty klesly o 0,1 %.

Meziročně se maloobchodní tržby v červenci zvýšily reálně o 4,5 %. Tržby za nepotravinářské zboží vzrostly o 5,9 %, za potraviny o 4,0 % a za pohonné hmoty o 0,6 %.

„Maloobchodní tržby po očištění o cenové vlivy v červenci meziročně vzrostly. Zvýšil se prodej nepotravinářského zboží, potravin i pohonných hmot. Největší podíl na meziročním růstu maloobchodních tržeb měl prodej prostřednictvím internetu a prodej v nespecializovaných prodejnách s převahou potravin,“ uvedla Jana Gotvaldová, vedoucí oddělení statistiky obchodu, dopravy a služeb ČSÚ.

Tržby ve specializovaných prodejnách s kosmetickými a toaletními výrobky meziročně vzrostly o 9,9 %, s farmaceutickým a zdravotnickým zbožím o 9,6 %, s počítačovým a komunikačním zařízením o 0,3 % a s výrobky pro domácnost o 0,2 %.

Naopak tržby klesly v prodejnách s oděvy a obuví o 1,9 % a s výrobky pro kulturu, sport a rekreaci o 0,5 %. V nespecializovaných prodejnách s převahou potravin se tržby zvýšily o 4,8 % a ve specializovaných prodejnách potravin se snížily o 3,1 %.

Tržby v nespecializovaných prodejnách s převahou nepotravinářského zboží se zvýšily o 14,3 %. Internetovým a zásilkovým obchodům) tržby vzrostly o 17,2 %.

Tržby za prodej a opravy motorových vozidel) reálně meziměsíčně klesly o 0,8 %. Meziročně se tržby snížily o 2,1 %, přičemž za prodej motorových vozidel (včetně náhradních dílů) klesly o 3,3 %, naopak za opravy motorových vozidel vzrostly o 2,6 %.

TIP pro živnostníky:

Získat konkurenční výhodu vám může pomoci ještě k většímu růstu vašeho podnikání. Využít lze například moderních technologií jako jsou systémy zajišťující online rezervace, kde si mohou klienti rezervovat svůj termín i mimo vaši otevírací dobu a z pohodlí domova. (sfr; kom)