Zážitkové obchody pro domácí mazlíčky. PetCenter představuje nový koncept a láká na něj pop up prodejnami.

PetCenter, jedna z předních společností v oblasti prodeje potřeb pro domácí mazlíčky v Česku a na Slovensku, přichází s novým konceptem svých obchodů. V těch bude na prvním místě zážitek – a to nejen pro mazlíčky, ale i jejich majitele. První z těchto moderních prodejen otevřela své dveře 1. září 2023.

Nový koncept je navržen tak, aby poskytl zákazníkům jedinečný nákupní zážitek.

„Nejde jen o nákup krmiva. Chceme, aby naši zákazníci našli vše, co potřebují pro své mazlíčky. Od pamlsků přes vitamínové doplňky, po hračky, obojky, vodítka a pelíšky,“ uvedl manažer retailu PetCenter Martin Novotný.

Vlajková loď nového konceptu se otevřela 1. září v obchodním Centru Černý Most. Následovat budou tři pop-up prodejny, které zákazníkům nový koncept prozatím přiblíží a ukážou, na co se mohou těšit.

PetCenter si od nich slibuje oslovení nových zákazníků, kterým chce nabídnout nejen to nejlepší ze svého standardního sortimentu, ale i spoustu nových produktů a profesionální obsluhu, která dokáže poradit s péči o psi, kočky i další domácí mazlíčky.

Pop-up obchody, které najdou svoje místo v pražských obchodních centrech Nový Smíchov, Atrium Flora a v brněnské Olympii, jsou originální ideou, již lze nejlépe vystihnout jako butik pro domácí mazlíčky. Jedná se o malé prodejny umístěné přímo vedle jednotek, které zákazníci znají.

Tyto prodejny nebudou zaměřeny na krmiva, ale na nabídku atraktivních doplňků, jako jsou nové hračky, designová škrabací odpočívadla pro kočky, pelíšky, obojky, vodítka nebo oblečky. V neposlední řadě v nich zákazníci najdou nabídku těch nejkvalitnějších pamlsků.



Nové obchodní strategie označuje manažer retailu Martin Novotný za úspěšné. PetCenter meziročně roste, a posiluje tak své postavení na trhu.

„Na srovnatelných prodejnách jsme zaznamenali nárůst obratu o 12 %. Největší růst, konkrétně o pětinu, máme v prodejnách umístěných ve větších a modernějších obchodních centrech. Další klíčovou oblastí pro expanzi jsou pro nás retail parky, kde se obrat zvýšil téměř o 14 %,“ informoval Novotný.

Vedle toho průměrný nákup zákazníků PetCenter meziročně vzrostl o 8,5 % a své výsledky přinesla také novinka v podobě zavedení nové věrnostní aplikace – podíl zákazníků v loyalty programu se zvýšil o celých 76 %.

Pop-up obchody jako ochutnávka. Nové prodejny se otevřou v dalším roce

Pop-up prodejny jsou pouze „ochutnávkou“ toho, co plánuje PetCenter se svými obchody v roce 2024. Začátkem příštího roku dojde ke spojení těchto nových prodejen s původními, které budou fungovat v novém nadčasovém konceptu.

Ten spojí prodej luxusních, ale zároveň cenově dostupných doplňků, s kvalitními krmivy a komplexním sortimentem.

Do konce roku 2023 společnost plánuje kromě pop-up obchodů otevřít také 6 stálých prodejen v různých lokalitách Česka a Slovenska. V roce 2024 se pak mohou zákazníci těšit na dalších 10 nových prodejen, 4 obchody společnost výrazně rozšíří. PetCenter tak plánuje oslovit desetitisíce nových zákazníků.



Tento krok je součástí ambiciózního plánu společnosti PetCenter, která v současnosti provozuje 136 prodejen v Čechách a na Slovensku, na posílení své pozice na trhu. Chce nabídnout ještě kvalitnější služby svým zákazníkům a přinést do Česka a na Slovensko to nejlepší ze zahraničních zkušeností s prodejem potřeb pro domácí mazlíčky.

„Chceme našim zákazníkům nabídnout ty nejnovější trendy z celého světa, a to za co nejdostupnější ceny. K tomu potřebujeme vhodnou platformu, a proto spouštíme masivní expanzi cílenou na ty nejlepší lokality na celém území České republiky a Slovenska.“

„Zaměřujeme se na větší jednotky a zvětšujeme ty stávající, abychom mohli zákazníkům tento sortiment předvést. Naším cílem je, aby se nákup pro zákazníky stal zážitkem, a proto jsme připravili ve spolupráci s designérem Radovanem Mačákem tento nadčasový koncept, který má být budoucností chovatelských potřeb,“ komentoval Martin Novotný.



Nové trendy v sortimentu

PetCenter v poslední době jsme zaznamenává stabilní růst zájmu zákazníků o nakupování, zejména v oblasti doplňkového sortimentu pro zvířata.

„Po období ovlivněném covidem se trh rychle obnovuje a zákazníci hledají nové a inovativní produkty. Kamenné prodejny se stávají oblíbeným místem pro objevování těchto novinek, kde si mohou zákazníci prohlédnout a dotknout se produktů přímo,“ zdůraznil Novotný s tím, že zvláště v západní Evropě je patrný mimo jiné trend designových kartonových škrabadel a odpočívadel pro kočky, které kombinují funkčnost a estetiku.

Cílem firmy je přinášet tyto světové novinky do České a Slovenské republiky. Firma proto už nyní do svého portfolia zařazuje produkty, které odpovídají mezinárodním trendům, včetně moderních odpočívadel pro kočky a luxusních pelíšků. A podobně je na tom v případě krmiv – nová řada pod značkou Fresh Valley, vyráběná přímo v České republice, je dalším krokem k nabídce prémiových produktů. (sfr)