Společnost JYSK podniká zodpovědné kroky a šetří energií napříč celou organizací. To zahrnuje nejen snížení spotřeby elektrické energie, ale i kontrolu zařízení na regulaci teploty.
JYSK zavedl úsporná opatření týkající se celé organizace, která zahrnují více než 3200 prodejen, 10 distribučních center a 40 kancelářských budov ve 48 zemích, kde společnost působí.
Opatření se dotýkají zejména spotřeby elektrické energie – snížení její spotřeby všude, kde je to možné, například vypnutím některých světel na prodejnách nebo vypnutím velkých světelných panelů na distribučních centrech – a regulace teploty.
V některých zemích se zavedla i další opatření na úsporu energií, například automatické vypínače světel nebo soutěže v šetření.
Díky úsporným opatřením očekává společnost JYSK snížení spotřeby energie na osvětlení prodejen alespoň o 25 procent oproti současnému konceptu.
„JYSK si jako velká mezinárodní organizace uvědomuje svoji zodpovědnost. Díky jasným instrukcím pro všechny zaměstnance jsme zajistili, aby se naše úsilí o úsporu energie implementovalo ve všech našich provozovnách. Zároveň i nadále hledáme způsoby jak v budoucnu šetřit energií,“ řekl Jan Bøgh, prezident a výkonný ředitel společnosti JYSK.
Nový koncept osvětlení na prodejnách
JYSK připravil aktualizaci konceptu osvětlení pro prodejny s nejnovějším konceptem 3.0, která bude do pátku 25. listopadu 2022 implementovaná ve všech prodejnách napříč zeměmi, kde JYSK působí.
Aktualizovaný koncept byl otestovaný na prodejnách JYSK v Polsku, Švédsku, Dánsku a v České republice, abychom se ujistili, že i při nižší intenzitě osvětlení dokážeme našim zákazníkům nabídnout stejně příjemný nákupní zážitek.
Jako jedna z účinných iniciativ na podporu úspory energie se ukázala interní soutěž mezi prodejnami.
S touto iniciativou začali kolegové ze Švédska a následně z Dánska, kde soutěž v šetření probíhá celý rok a soustředí se hlavně na vypínání světla po opuštění místnosti a regulaci teploty.
Inspirovaní úspěchem skandinávských kolegů jsme podobnou soutěž v šetření elektrické energie vyhlásili i mezi prodejnami v České republice a na Slovensku.
„S interními soutěžemi máme v JYSKu dobré zkušenosti. Je to způsob jak vytvořit a udržet atmosféru a inspirovat naše zaměstnance. Zaměstnance nebylo potřeba přesvědčovat, sami se aktivně zapojují, protože rychle pochopili, že v množství je síla a že i drobné kroky dokážou výrazně ovlivnit celkový efekt,“ řekl Peter Brányik, generální ředitel pro JYSK Česká republika a Slovensko.
JYSK je mezinárodní obchodní řetězec se skandinávskými kořeny, který nabízí kompletní vybavení do domácnosti a na zahradu.
S více než 3 200 prodejnami a e-shopy ve 48 zemích světa je JYSK vždy poblíž se skvělou nabídkou a kompetentními službami, ať už se zákazník rozhodne nakupovat jakkoliv.
Zakladatel společnosti Lars Larsen otevřel první prodejnu v roce 1979 v Dánsku. Dnes má JYSK přes 30 000 zaměstnanců.
JYSK je součástí rodinné firmy Lars Larsen Group s celkovým obratem 5,255 miliard EUR ve finančním roce 2020/21. Obrat JYSKu činil 4,87 miliardy EUR ve finančním roce 2021/22. (pel)