Raiffeisenbank zvítězila v soutěži Visa Nejlepší banka 2022, kterou pořádají Hospodářské noviny. Banka ovládla i kategorii Klientsky nejpřívětivější banka, když toto ocenění získala celkem posedmé. Nejvýkonnější a nejlépe fungující bankovní dům byl letos vyhlášen již počtrnácté.
V konkurenci 12 bank nenašla Raiffeisenbank přemožitele z akcionářského ani klientského pohledu. Skvělých výsledků dosáhla hlavně v růstu depozit a počtu nových klientů, a to především díky spojení s Equa bank a získáním klientů ING. Z klientského hlediska se jí dařilo v kategorii výše úroků nebo dostupnosti. Pomohl jí zejména velký počet bankomatů a slušná pobočková síť.
„Z obou cen mám obrovskou radost. Všichni v Raiffeisenbank jsme za poslední roky urazili opravdu velký kus cesty. Z banky s 500 tisíci klientů jsme dnes bankou s více než 1,8 milionu klientů a jednou z bank s nejvyšší spokojeností klientů na trhu. V letošním roce jsme pro naše klienty spustili mimo jiné nové mobilní a internetové bankovnictví, investiční aplikaci, půjčku plně online do pár minut, rozšířili jsme službu BankID i propojení s účetními systémy pro naše firemní klienty,“ řekl Igor Vida, předseda představenstva a generální ředitel Raiffeisenbank.
Významného pokroku jsme dosáhli také v oblastech zeleného financování nebo ESG. Intenzivně jsme pomáhali ukrajinským uprchlíkům v České republice. Za dva týdny spojíme online bankovnictví Raiffeisenbank a Equa bank. Za to všechno patří velký dík našim klientům, pro které to všechno děláme a kteří nám pomáhají i při vývoji a testování našich novinek. Obrovské poděkování patří též všem zaměstnancům Raiffeisenbank a Equa bank, dodal Vida.
Banky jsou v soutěži hodnoceny z pohledu klienta i akcionáře, přičemž oba mají stejnou váhu.
Klientsky jsou nejdůležitější náklady na vedení účtu, šíře produktů a služeb nebo komunikace s klienty, která zahrnuje například kvalitu a vstřícnost vyřízení hovoru nebo e-mailu.
Největší váhu v rámci akcionářského pohledu má poměr mezi náklady a ziskem. Důležitý je také tržní podíl bank v depozitech a úvěrech nebo podíl pohledávek se selháním na celkovém objemu úvěrů.
Výzkum, na jehož základě Hospodářské noviny vyhlašují nejvýkonnější a nejlépe fungující bankovní a pojišťovací domy v Česku, letos proběhl počtrnácté.
Celkově se šetření zúčastnilo dvanáct bank. Data potřebná k hodnocení sesbírala analytická společnost Datank v období mezi červnem a srpnem letošního roku. (pel)