Po hypermarketu na pražském Chodově, kde představil Albert bezobalovou stěnu loni v říjnu, si mohou nakoupit do znovupoužitelných nádob i zákazníci v ostravském Albertu v Nové Karolině. Nabízí téměř pět desítek produktů od oříšků přes luštěniny, snídaňové směsi až po vločky. Snižování objemu obalových materiálů je jedním z pilířů udržitelnosti obchodníka v environmentální oblasti.
„Jsme rádi, že řada zákazníků se chce svým chováním podílet na snižování spotřeby plastů a osobně tak přispět k udržitelnosti. Právě pro ně jsme na pražském Chodově a nově v Ostravě představili bezobalový prodej, při kterém mohou nádoby využívat opakovaně. Jedná se o velký krok na cestě k udržitelnosti a věříme, že zákazníků, kteří si tento způsob nákupu oblíbí, bude přibývat,“ vysvětlil Jiří Mareček, ředitel komunikace obchodů Albert.
Stěna nabízí komfortní nákup bez jednorázových obalů. V obchodě v ostravské Nové Karolině byla uvedena po jeho celkovém remodelingu.
„V průběhu několika měsíců fungování systému v chodovském hypermarketu, a také na základě průzkumu vidíme velmi pozitivní reakce zákazníků. Oceňují provedení i rozmanitost sortimentu,“ uvedla Barbara Hajasová, manažerka sortimentu z obchodů Albert.
Zákazníci si mohou vybírat z téměř pěti desítek produktů, včetně těch v BIO kvalitě vlastní značky Nature´s Promise.
„Při výběru produktů do ostravského obchodu jsme vycházeli z oblíbených položek zákazníků v Praze,“ doplnila Barbara Hajasová.
Stejně jako v pražské prodejně můžou zvolit, zda využijí chytrých uzavíratelných nádob, které jsou znovupoužitelné, nebo přijdou s vlastní nádobou. Nabízené chytré nádoby jsou zálohované a je možné je vrátit.
Technologii násypníků pro Albert dodala česká společnost MIWA. Ekologická stopa tohoto systému je o 71 procent nižší než u klasické distribuce v jednorázových obalech. (pel)