Obchodní řetězec Albert dává neprodaným banánům druhou šanci a v rámci testu z nich peče druh pečiva. Neprodané banány Albert využívá jako surovinu pro pečení speciálního sladkého chlebíčku. Recepturu a samotný produkt vytvořil, aby dal banánům druhou šanci a podpořil další snížení potravinových přebytků.
Test i samotné pečení probíhají v hypermarketu v pražských Nových Butovicích a dále počítá s postupným rozšířením výroby do dalších hypermarketů.
Za každým produktem či surovinou se nachází spousta práce, energie i přírodních zdrojů.
„Proto jsme se rozhodli vytvořit vlastní recepturu pro pečivo s využitím neprodaných banánů, které mají ideální cukernatost pro pečení. V rámci vývoje jsme zkoušeli různé kombinace surovin, poměrů a chutí. Jako nejlepší nám vyšlo spojení speciální špaldové mouky, banánů a klikvy – brusinek,“ popsal Václav Bozděch, manažer vlastní produkce pečiva.
Chlebíček má atypický tvar, v půlce je naříznutý, aby vzbuzoval dojem banánového listu. Banány mu dodávají vlákninu a klikva – brusinky i pevnou a jemně nakyslou příchuť.
„Špaldová mouka byla vybrána proto, neboť má spoustu výživových benefitů, jako je vláknina, minerály či vitamíny a je mezi našimi zákazníky velmi oblíbená,“ vysvětlil její výběr Václav Bozděch. (sfr)