AURES Holdings ve své síti autocenter AAA AUTO, Mototechna, Auto Diskont a Driverama aktuálně nabízí 159 volných pracovních pozic. Personální posílení je nutné vzhledem k vysoké poptávce po ojetých vozech a rekordním prodejům v celé síti, kdy se v letošním prvním čtvrtletí v rámci AURES Holdings prodalo nejvíce vozů za toto období roku během 30 let existence společnosti.
Nové pracovníky si rovněž vyžaduje rozvoj pobočkové sítě společnosti Driverama, která on-line obchoduje s ojetými vozy v Německu. AURES také zahájil vlastní talentový program, jehož cílem je hledat nové manažery přímo mezi stávajícími zaměstnanci.
„V České republice potřebujeme obsadit 98 pozic, na Slovensku 17, v Polsku 29 a v nové společnosti Driverama 15. Sezóna ojetých vozů je v plném proudu, zájem o auta je enormní, a proto potřebujeme personálně posílit. Volné pozice jsou napříč společností, od IT oddělení přes analýzu dat až k pozicím ve finančním oddělení či na pobočkách ve finančních službách pro zákazníky v Praze, Brně, Mladé Bolaslavi a Liberci. Na Slovensku pak hledáme na pozice do finančních služeb kolegy hlavně do Bratislavy. V Polsku jde o obdobné pozice a pozice v prodeji a výkupu ve Varšavě, Gdaňsku či Vratislavi. Pozice jsou při splnění kvalifikačních předpokladů vhodné i pro ukrajinské uprchlíky,“ řekla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva AURES Holdings.
Společnost se v posledních pěti letech zaměřila na snižování fluktuace, což se zejména v poslední době daří.
„V oblasti retailu se fluktuace běžně pohybuje kolem 50 procent. Nám se v České republice podařilo dostat na 21 procent a v rámci celé skupiny na 22 procent, což považuji za rekordně dobrý výsledek. Za zmínku stojí zejména snížení fluktuace v našem call centru na rekordních 31 procent, zatímco obecně kontaktní centra v České republice v tomto parametru dosahují většinou 50 procent,“ dodala Topolová.
AURES Holdings nově spustil projekt Talentového programu AURES 2022, zaměřeného na podporu interní mobility zaměstnanců.
„Jednoznačně jsme se shodli, že je potřeba udržet klíčové pracovníky a posouvat je do manažerských pozic či pozic v jiných odděleních a divizích napříč divizemi a zeměmi, a tak je připravit na kariérní posuny v rámci naší společnosti. Zatím se tohoto programu účastní 60 kolegů ze všech zemí, kde působíme. Osmiměsíční talentový program bude naplněn on-line rozvojem, skupinovými workshopy, development centry a také poskytne talentovaným pracovníkům individuální podporu zaměřenou na sebepoznání, psychodiagnostiku a koučink,“ vysvětlila Topolová.
Při přípravě programu společnost vycházela i z pravidelného každoročního hodnocení zaměstnanců, ve kterém vedoucí manažeři označili 15 procent zaměstnanců jako připravené posunout se na manažerskou pozici a u dalších 21 procent vidí manažerský potenciál.
Navíc 43 procent manažerů samotných uvedlo, že se chtějí ve svých dovednostech dále zdokonalovat. Z průzkumu vyplývá, že to, co oceňují zaměstnanci nejvíce, je kombinace spokojenosti s nadřízeným, s kolegy, s atmosférou na pracovišti a seberealizací.
„To opakovaně potvrzuje, že přestože jsme velká korporátní společnost, tak je tu stále rodinná atmosféra, již tvoří srdcaři, které baví jejich práce,“ uzavřela Topolová. (pel)