Telly nesouhlasí s požadavkem FTV PRIMA na zákaz přetáčení reklam a označila jej za protizákaznický. Přesto je Telly nucena se tomuto požadavku podřídit. Společnost to uvedla ve svém nejnovějším vyjádření.
Skupina FTV Prima od 1. 6. 2022 omezuje přetáčení reklam. Toto omezení se týká všech kanálů Primy (Prima, Prima Love, Prima Max, Prima Krimi, Prima Cool, Prima Zoom, CNN Prima News) a platí plošně pro všechny české televizní operátory. Ostatních kanálů v nabídce Telly se toto omezení netýká.
„Přestože s tímto požadavkem FTV Prima nesouhlasíme a považujeme ho za proti-zákaznický, byli jsme nuceni se mu podřídit. V opačném případě by totiž hrozilo vyřazení všech kanálů Prima z nabídky Telly následkem odnětí licence ze strany FTV Prima,“ uvedla společnost Telly.
„Technické řešení, které jsme připravili, dává našim zákazníkům co nejvyšší možnou míru svobody a minimalizuje dobu konzumace reklam v jednom reklamním bloku na 180 vteřin,“ doplnila.
Jak bude omezení přetáčení reklam fungovat?
Omezení přetáčení reklam se vztahuje na všechna zařízení (set-top boxy i Telly aplikace) a týká se všech variant zpětného přehrávání pořadů, tedy odloženého sledování pořadů v živém vysílání (TimeShift), sledování pořadů ze 7denního archivu (CatchUp) i sledování 30denních nahrávek.
Na časové ose budou reklamní bloky barevně označeny. Bude tedy zřejmé, kdy reklamní blok začíná a kdy končí.
Omezení přetáčení reklam u odloženého živého vysílání
Pokud si diváci budou chtít pustit aktuálně živě vysílaný pořad od začátku, budou muset nejdříve zhlédnout všechny přeskočené reklamní bloky do minimální délky 180 vteřin. Teprve poté se budou moci posouvat v čase sledovaným pořadem.
U reklamního bloku se jim vždy zobrazí čas zbývající do přeskočení reklamy a po jeho uplynutí možnost přeskočení. Ve chvíli, kdy se reklama začne přehrávat, není možné ji přeskočit ani přetočit, je však možné přepnout na jiný kanál nebo přejít do menu.
V tomto případě ale při návratu zpět na sledovaný kanál budou muset všechny reklamní bloky zhlédnout znovu.
Omezení přetáčení reklam u 7denního archivu a nahrávek
Pokud si divák pustí již odvysílaný pořad ze 7denního archivu nebo ze svých nahrávek, bude mít prvních 60 vteřin možnost posunout se libovolně kamkoliv (i přes reklamní bloky) po časové ose. Může tak například navázat na sledování pořadu tam, kde jste v minulosti skončil.
Po uplynutí 60 vteřinové periody bude možné posouvat se pouze v rámci vysílaného televizního obsahu. Pokud by chtěl posunout přes několik reklamních bloků, bude muset nejdříve zhlédnout poslední přetočený reklamní blok do minimální délky 180 vteřin a poté zbytek reklamního bloku přeskočit.
Ve chvíli, kdy se reklama začne přehrávat, není možné ji přeskočit ani přetočit, je však možné přepnout na jiný kanál nebo přejít do menu. V případě návratu do sledovaného pořadu se opět aktivuje 60 vteřinová perioda pro přesun.
Přikoupení balíčku s možností přetáčení reklam na kanálech Prima
V současné době tuto možnost přikoupení balíčku s možností přetáčení reklam na kanálech Prima zákazníkům Telly nenabízí. Dle aktuálních cenových podmínek nabízených FTV Prima by cena za takový balíček, v závislosti na podílu zákazníků s tímto balíčkem, mohla významně přesáhnout 100 Kč měsíčně na zákazníka, a to pouze za kanály Prima.
Jak si firma Telly ověřila vlastním průzkumem, za těchto cenových podmínek není o takovou službu mezi jejími zákazníky zájem. (sfr)