Streamovací služba Netflix spustí levnější předplatné s reklamou už letos. Původně firma tento krok plánovala až za rok až dva. Navíc bude nově zpoplatněno sdílení hesel mezi předplatiteli.
Streamovací síti poklesl od letošního ledna do března počet předplatitelů o 200 tisíc. V příštím čtvrtletí navíc očekává ztrátu dalších 2 milionů předplatitelů.
Netflix poznamenala slábnoucí pandemie covidu-19, ale také stažení z Ruska, a to z důvodu ruské invaze na Ukrajinu. To vedlo k úbytku asi 700 tisíc předplatitelů.
Síť poprvé připustila, že by mohla začít nabízet i levnější předplatné podpořené příjmy z reklamy, minulý měsíc, když zveřejnila hospodářské výsledky za první čtvrtletí.
Akcie Netflixu po oznámení kvartálních výsledků prudce oslabily a smazaly zhruba 70 miliard dolarů (1,7 bilionu korun) tržní kapitalizace společnosti. (pel)