Společnost dm v rámci kampaně „Zažij sílu inspirace“ pomaluje plochy Prahy a Plzně mural artem. V duchu svého kampaňového motta bude „inspirovat uměním“. K nespoutaným fotografiím, které charakterizují kampaň Zažij sílu inspirace a jsou k vidění po celém Česku, se v průběhu května přidají umělecké malby neboli mural art.
Vdechnou nový život nejen šedivým plochám, ale díky speciálním ekologickým barvám také samotné přírodě.
Pražská budova v ulici Milady Horákové, v jejíž blízkosti sídlí prodejna dm, se v květnu se tato plocha pod rukama ilustrátora Máry Čmáry promění v umělecké dílo.
„Příroda vždy člověka inspirovala k velkým činům, proto v sobě návrh ukrývá i odkazy na slavné dílo renesančního malíře Sandra Botticelliho Zrození Venuše. Malba pro dm bude vyobrazovat ženu v laskavém objetí přírodou, s květinou kosatců obklopenou vodou,“ popsal výtvarník Marek Kulhavý, který tvoří pod pseudonymem Mára Čmára.
Další malbou se pak 20. května rozzáří prostor plzeňské náplavky, kde se barev chopí umělkyně Yeve. Návštěvníci se mohou těšit na občerstvení a doprovodný program a také dokončení maleb na pilířích mostu u řeky Radbuzy, čímž se celá první část kampaně uzavře.
V průběhu měsíce května pak uměleckou výzdobu dostanou také vybrané prodejny v Praze, Brně a v Plzni. Realizace velkoformátových maleb se zhostí vizuální studio DRAWetc.
Na malby použijí ekologické barvy se samočisticím efektem
Všechna díla budou vytvořena pomocí dvou typů speciálních ekologických barev. Prvním z nich jsou barvy značky Airlite, jejichž součástí je složka, která čistí vzduch pomocí procesu fotokatalýzy. Výsledné malby díky nim zafungují jako vzrostlý les o stejné ploše.
„Barvy použité na plochu zdi s otázkou, co dělá lidské bytosti krásnými, dokážou pohltit orientačně 6,43 kilogramu škodlivin denně. Hlavní malba pak vstřebá okolo 4,11 kilogramu škodlivin za den,“ vysvětlil manažer komunikace dm drogerie Jiří Peroutka.
Barevnou pestrost malbám pak dodají barvy, jejichž součástí je složka, která má s pomocí vody samočisticí efekt. Ten zachová výraznost a čistotu díla.
Nástěnné malby neboli mural art jsou součástí celoroční kampaně společnosti dm Zažij sílu inspirace. „Celistvý obraz v lidech evokuje pocity a nálady. Například streetartové umění umí vyvolat společenskou diskusi.
Cílem maleb, potažmo celé kampaně, je být inspirující, rozsvítit a zušlechtit veřejný prostor a ukázat, že umění povznáší ducha,“ doplnil Peroutka.
Po této etapě bude následovat druhá fáze kampaně s názvem Inspirace přírodou, v období Vánoc ji zakončí poslední část, jejíž inspirací budou sami lidé. (sfr)