Společnost makro ČR o víkendu přispěla do jarní Sbírky potravin více než 11 tunami zboží. Síť velkoobchodů makro se i tentokrát znovu zapojila do celostátní Sbírky potravin pořádané Českou federací potravinových bank. Během dvoudenní akce konané o víkendu 23. a 24. dubna zákazníci prodejen makro ČR pomohli lidem v nouzi celkem 11 314 kilogramy zboží.
Nejštědřejší byli zákazníci v makro Brno, kde se během obou dnů vybralo přes 2 150 kg potravin a drogerie.
Pravidelná účast ve Sbírce potravin je pro makro ČR součástí dlouhodobé spolupráce s Českou federací potravinových bank, která trvá už od roku 2008. Kromě každoročního zapojení do jarní i podzimní vlny celonárodní sbírky daruje makro potravinové a nepotravinové zboží pro lidi v nouzi také na denní bázi.
„Navíc jsme letos v březnu zorganizovali mimořádnou sbírku potravin na pomoc lidem, kteří prchali před válkou na Ukrajině do Česka. Realizace dvou takto velkých sbírek zboží rychle za sebou měla vliv na tu právě proběhlou, ve které bylo množství darovaných produktů menší než v předcházející jarní sbírce. I přesto se jedná o vynikající výsledek. Máme radost z toho, že se i tentokrát zapojilo do projektu tolik našich zákazníků i zaměstnanců, kteří nám pomohli sbírku uskutečnit,“ uvedla Romana Nýdrle, manažerka komunikace makro.
Kromě celonárodního termínu konání jarní vlny Sbírky potravin, připadajícího letos na sobotu 23. dubna, měli zákazníci ve všech 13 prodejnách makro možnost pomoci lidem v těžké životní situaci také v neděli 24. dubna.
„Celonárodní sbírku jsme v našich prodejnách dobrovolně prodloužili už několikrát. Letošní jarní pomoc tak nebyla výjimkou. Na dobrou věc se díky tomu vybere více potravin a drogerie. Konkrétně v neděli naši zákazníci darovali do sbírky více než 4 tuny produktů,“ popsala Romana Nýdrle.
Lidé v prodejnách makro nejčastěji do sbírky darovali trvanlivé potraviny – od konzerv přes těstoviny, rýži, luštěniny až po dětskou výživu. Nechyběla však ani základní drogerie, jíž se rovněž lidem v nouzi obvykle nedostává. Vybrané zboží po skončení sbírky putuje do potravinových bank v různých krajích České republiky, které je pak distribuují přímo do odběratelských neziskových organizací.
Ty je následně rozdělují potřebným, jako jsou například rodiny v těžké životní situaci, samoživitelky, lidé bez domova, opuštění senioři nebo zdravotně postižené osoby.
METRO, mezinárodní velkoobchodní lídr, se specializuje na prodej potravinářského a nepotravinářského sortimentu. Zaměřuje se na potřeby hotelů, restaurací a stravovacích zařízení (HoReCa) i nezávislých obchodníků.
METRO má po celém světě 17 milionů zákazníků, kteří si mohou vybrat, zda budou zboží nakupovat v jednom z velkoformátových obchodů nebo online. Při objednávce zboží online si mohou své nákupy vyzvednout v obchodě nebo nechat doručit.
METRO využívá digitálních řešení, čímž podporuje konkurenceschopnost podnikatelů a přispívá tak ke kulturní rozmanitosti v oblasti pohostinství a maloobchodu. Klíčovým pilířem podnikání společnosti METRO je udržitelnost. To dokazuje také zařazení do indexu Dow Jones nepřetržitě 8 let.
METRO/makro je zastoupeno ve více než 30 zemích a celosvětově zaměstnává více než 95 000 lidí. Ve finančním roce 2020/21 dosáhla společnost METRO obratu 24,8 miliardy EUR. (sfr)